Advertenties


Versterker Kabels leggen

Gestart door Bobje, 15 maart 2008, 09:52:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bobje

Goedemorgen mensen,

Gister heb ik een complete audioset gekocht bij de lokale muziekboer hier.
Vandaag is de dag dat ik dit wil gaan aansluiten, of in ieder geval alle kabels wil gaan leggen.
Alleen ik heb nu eigenlijk geen idee waar ik alle kabels langs moet gaan leggen!

Mijn vraag is dus ook waar jullie alle kabels langs hebben liggen, langs de linker of rechter kant? En hoe makkelijk haal je de bekleding van je Renault af?
Nu nog het volgende, de versterker heeft een aardig gewicht en dat wil je natuurlijk goed vast hebben, alleen ik wil niet een hele kist erin zetten, puur omdat ik dan alle ruimte kwijt ben. Heeft 1 van jullie daar misschien een oplossing voor? De versterker wel achterin, alleen zonder dat het alle ruimte op slokt?

Het gaat hier btw in een Renault Megane Coupe Phase I.

Groeten,

Bob


Reinier Goorden

http://www.meganeclub.nl/tundes2/faqice.html
Kijk hier eens Bob.
Er is meer dan alleen het forum achter de prachtige website  --

freek

versterker aan de bovenkant zetten of in de achterbank schroeven of aan de zijkant. er zijn vele opties :D
only men of stihl

Bobje

Bedankt voor de reactie, ik zal wat meer in de FAQ's gaan kijken, watn dit is al het tweede topic wat ik open terwijl het ook uit de FAQ gehaald kan worden :neen:.
Alles is gelukt vandaag, heb in het begin gewoon audio draden gelegd, en nu heb ik vanmiddag direct de versterker + alle boxen maar aangesloten, was ik daar ook vanaf :D! Het draait echt super, morgen nog even wat afstellen en dan ben ik weer helemaal blij..

Nu een minpuntje, gister avond ben ik jammer genoeg mijn booskijker verloren, vanmorgen de andere er dus ook afgehaald :neen:.
Volgende week (als het loon weer binnen is) dan gaan we weer bouwen, nieuwe booskijkers + misschien een ander stuurtje :9~.. Groeten  :q



Rmc_Jelluh

versterker aan de onderkant van de kofferbak schroeven...  scheelt je ook een hoop ruimte..

iig goede kwaliteit kabels gebruiken en de voeding niet langs de aansturing leggen
dus de plus niet langs de tulp kabels

cabriolet

en wat als je een cabrio heb want ik heb een kist erin liggen maar me versterker kan ik nu niet kwijt


iemand een optie

freek

only men of stihl

Rmc_Jelluh

op je kist?? onder je stoel (ligt aan grootte van je amp)
in de roadbox mocht je die hebben ..

cabriolet


cabriolet

Citaat van: Jelle op 17 maart 2008, 11:01:37
op je kist?? onder je stoel (ligt aan grootte van je amp)
in de roadbox mocht je die hebben ..

op de kist is niet prettig denk voor de versterker en onderme stoel liggen kabels voor me stoelverwarming

Rmc_Jelluh

tja dat het makkelijk is heb niemand gezegd.....

bij cabrio idd lastig zowiezo als men aan een ice instal begint kost dat ruimte, dus afwegen of je die ruimte kwijt wil..
zoek even op het forum naar plaatjes van cabrio's met een instal anders op show your sound daar staan vele foto's erbij dus ook wel van een meg cabrio...

freek

ja of jevoor stoel. je moet er alleen voorzorgen dat de versterker genoeg koeling krijgt anders gaat het niet goed :D
only men of stihl

Kenny Mattheus

Ik heb in men cabrio een kist van 53 liter met 2 versterkers van +/- 50 cm lang op 25 breed per stuk en dan nog een carputer.
Het is maar juist een kwestie van hoe je alles zet in de koffer.
Natuurlijk heb je dan geen kofferruimte meer over, maar een cabrio koop je toch ook niet voor zijn 'grote' koffer  :D
Als je een kistje in de cabrio wil, koop dan een 25 cm woofer, dan kan je de kist juist onder het lage deel maken.
Aangezien je kist achteraan best schuin naar beneden loopt, kan je hierachter je versterker nog kwijt (aangezien deze niet zo groot zal zijn vanwege de kleinere sub)...
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev