Advertenties


Yellow rmc

Gestart door peterachterop, 15 september 2004, 00:52:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peterachterop

#60
Vandaag zijn de spoorverbreders op de achteras gezet.
Gelijk ook maar even de remtrommels opnieuw zilver gespoten.


Voor.


Na.

Verder is de audio setup achterin netjes afgewerkt en zijn de versterkers losgehaald zodat morgen alles afgesteld kan worden.

peterachterop

#61
Vandaag hebben mn vader en ik de versterkers afgesteld voor een optimaal geluid.

Waren we in totaal een klein uurtje mee bezig aangezien de versterkers niet echt goed handelbaar zijn in de nieuwe opstelling.
Maar het is gelukt.

Daarna is de neon aangesloten op de schakelaars voorin de coupe evenals de spots.
Nu gaan deze niet meer automatisch aan als de klep losgaat zodat er voor 2 verschillende soorten verlichting kan worden gekozen.


De opstelling alleen met de neon aan.


Detail.

peterachterop

#62
Komend weekend gaat de hoedenplank weer onder de hamer.


De poly kap gaat er eerst weer af en zal even terzijde worden gelegd.

Daarna wordt in het middendeel een kleine verhoging gemaakt waar een spiegel opkomt.



De rest van de hoedenplank wordt met hetzelfde leer bekleed als de kofferruimte.

Onder de spiegel komen rode neon buizen en als deze aangaan ziet de spiegel er als volgt uit.



Het lijkt allemaal heel raar maar wacht maar tot het klaar is. :D

peterachterop

#63
Hoedenplank is helemaal klaar.
Omdat ik afgelopen tijd een beetje ziek was is t allemaal wat langer gaan duren dan jullie gewend zijn.

Vandaag bij mn ouders t leer zitten naaien en dat is erg strak gebeurd.
Zwart leer met witte stiksels.

De spiegel met de megane tekst is ook erg strak gelukt.

Onder de spiegel zit een blauwe neon buis welke de tekst doet oplichten omdat dat deel van de spiegel aan de achterkant is weggefreest.
Zo is op die plekken normaal glas ontstaan en laat dus alleen dat deel licht door.

Er komen morgen fotos van maar om een voorbeeld te geven wat de bedoeling is heb ik even een foto geplaatst van de site van Casejunkies waar ik mijn idee vandaan heb.


peterachterop

#64
Nou de nieuwe hoedenplank is helemaal af.
Tussen de 2 'heuvels' waar de boxen normaal inzitten ligt nu een extra MDF plaat welke ook over de originele boxen behuizing gaat.

Hierdoor is de plaat goed stevig en zitten de boxen ook strak in hun plek.

Het geheel is bekleed met hetzelfde leer als in de kofferbak.

Alles is afgebiezt (opvulling van de naden tussen de leer delen).


In het midden van de MDF plaat is een uitsparing gefreest waar de spiegel met de tekst "megane" in ligt.
Deze is van onderaf uitgefreest zodat de tekst bestaat uit normaal glas.

Hieronder is een blauwe neon buis geplaatst en deze zorgt bij verlichting ervoor dat dus de tekst "megane" alleen zichtbaar is.


Om de ruimte die nu tussen de 2 hoofdsteunen goed op te vullen ben ik vandaag lekker achter de naaimachine gekropen en heb de URL van de club er in gravitti letters in genaait.

(morgen betere fotos, t is een moeilijke plek om goed erop te krijgen).

peterachterop

#65
Vandaag het deel van de hoedenplank helemaal afgemaakt.




Een aantal logos zijn in originele formaat uitgedraaid en in het leer gestickt.
Onder de URL van de club was nog wat ruimte over en is nu opgevuld met 4 logos.

-Car-Babes logo.
-Sony logo.
-Logo show off team eijgelaar.
-EMMA logo.


Car-babes.


Sony.


Eijgelaar.


Emma.



Op de volgende fotos is ook goed te zien waar de spiegel zich bevind.





De kofferbak is ook compleet voorzien van gestickte biezen langs de randen van het leer.

peterachterop

Ik kan er niks aan doen maar ik heb weer wat te melden.

De Car&Hifi met mijn reportage is vanaf vandaag verkrijgbaar.

Sta op de cover en de reportage zelf telt 3 paginas.










peterachterop

#67

peterachterop

#68
kleine update.

Vannochtend nieuw setje deurklinken naar de spuiter gebracht.
Degene die er op zaten waren ooit zelf gespoten, lijkt wel zo netjes als dat ook goed gebeurd.

peterachterop

#69
Telefoon....


Een tijdje geleden had ik al gezegd dat ik een eigen shirt liet maken met logos van bedrijven welke iets met de wagen van doen hebben.

Zojuist een belletje gehad dat ze gisteren even door zijn gegaan zodat t shirt helemaal af is gekomen.


Achterkant.


Voorkant.

Het logo van Elia is door hun zelf ontworpen omdat elia het origineel niet kon sturen in eps vector.
Van alle logos die op t shirt staan is toestemming verleend.

peterachterop

#70




Wat moois shots.

peterachterop

Volgens "sommigen" kan ik niet stil zitten.

Nou ja bij deze dan maar weer een nieuwtje.

Afgelopen week zag ik op een ander forum iets wat mijn aandacht trok.
Daar was een jongen met een A3 welke in de kofferruimte een 12V meter had ingebouwd.



Nu had ik dat wel vaker gezien maar niet echt aandacht aan besteed.

Deze keer wel. Ik had namelijk ooit een condensator welke mij niet echt beviel en na het lezen van diverse verhalen over condensatoren heb ik besloten ook geen weer te nemen. De audio zoals het nu is met de nieuwe lijn van X-Plod bevalt uitstekend en hoeft ook geen hulp te gebruiken.
Alleen voor de show heb ik er een 12V metertje bij gezet.




Het is er 1 van autostyle en wel een shadow gauge voltmeter.
Deze is glanzend zwart als deze uit is en gaat aan als de radio aan wordt gezet. Morgen in t daglicht zal ik een foto maken van het geheel.




Verder heb ik gisteren op de meeting van de TCF met john (focus) een poos staan praten en heb via hem vernomen dat er handige klemmetjes zijn welke speciaal zijn gemaakt om show kenteken platen te bevestigen.

Worden HA clipjes genoemd (HA=Handelaars).




peterachterop

#72
Zo na een rust van een week of 2 maar weer eens wat laten horen in mn project pagina. :)

Ik heb ooit een playstation gekocht en heb er in t begin alleen maar mee gespeeld.
Op den duur was ik erop uitgekeken en heeft ie bij mn broertje gestaan.

Kreeg hem vd week terug en dacht; "waarom maak ik geen aansluiting voor in de auto?"

Zo gezegd zo gedaan.

Vandaag achterbank eruit gehaald en de kabels gelegd.
De PS2 komt, net als bij Michel, in het bakje in de achterbank.

Ik heb daar van mdf een plaatje in gelegd waar de vorm vd PS2 in is uitgefreesd.

Deze is weer bekleed en vast gezet in de bak.


peterachterop

Vannochtend lekker in t koele weer de playstation aangesloten.
Dashboard is verwijderd om goed bij alle snoeren te komen.

In 1e instantie dacht ik dat t via een blackbox moest lopen maar na oeken naar snoeren zag ik dat er vanuit t scherm een AV2 kabel over was.

Morgen ochtend nog even de omvormer een plekje geven en we zijn weer een stapje verder.

peterachterop

http://www.takeforum.com/carbabes/viewforum.php?f=11&mforum=carbabes

Deze maand is de coupe "auto van de maand juli" op de site van car-babes.

Nu nog even wachten tot de fotoshoot (deze zomer).

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev