Advertenties

Lampen schakelaar happert voordat xenonlamp aangaat?

Gestart door RMC, 7 januari 2008, 23:46:02

Vorige topic - Volgende topic

RMC

Hallo,

Ik heb een probleem namelijk,
Als ik mijn auto start en wil mijn koplampen aanzetten en ik draai de schakelaar om doet de xenonverlichting het niet hij springt aan en valt dan meteen weer uit, dan moet ik nog een keer de schakelaar aan/uit doen en dan doet de linkerkoplamp het wel..de rechter springt wel aan maar valt meteen weg, als ik dit een paar keer herhaal mischien 5x aan/uit met de lampenschakelaar dan opeens gloeit de rechterlamp ook en doen ze het beide.
Ze happeren telkens als ik ze aan doe met de schakelaar en na een paar keer staan ze aan en blijven ze ook aan.
Ik heb mijn xenonverlichting er pas inzitten maar zou echt niet weten waar dat aan kan liggen?

Moeten de lampen warm draaien ofzo, omdat ze het later gewoon wel doen?

Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me mischien helpen naar een oplossing?

Alvast Bedankt!

Marc H.

Lijkt mij een schakelaarprobleempje. Even langs de sloop een andere halen en deze meteen daar proberen. Doet die het ook niet goed, dan ligt het waarschijnlijk aan het aansluiten van de xenon.

succes

RMC

Nou aan de schakelaar lijkt het mij niet te liggen, aangezien ik voor de xenon er geen last van had en nu met xenon wel.. de lampen springen gewoon ff kort aan en daarna gelijk uit na een paar keer blijven ze aan, heeft het niet te maken met de lampen zelf?

Alex Verloop

heb hetzelfde gehad met mijn setje. Terug naar de winkel, omwisselen  !-!

cabriolet

heb ik ook gehad gewoon terug gaan is waarschijnlijk je ballast verot

Timo Zuiderduin

heb exact hetzelfde gehad bij mijn Clio (af-fabriek xenon, niet aftermarket)

Bij mij bleek het aan de ballastunits te hebben gelegen (Wat dat ook moge zijn). maar nadat die vervangen was/waren was het probleem verholpen.

edit,... Cabriolet dacht dus hetzelfde hahaha!!!

cabriolet

ballast is de speciale voorschakelelektronica om de xenonlamp te doen branden. De unit geeft een opstartspanning van ca. 23000 volt.

RMC

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev