Advertenties


Diversen problemen met Renault Megane 2.0 RT 8V '98

Gestart door Nieles82, 19 december 2007, 16:57:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nieles82

Hallo,

Ik heb diversen problemen met me renault megane.

Om te beginnen hoor ik een raar geluid als ik naar links stuur en gas bij geef het lijkt een beetje op een tikkend geluid..
Ook had ik vandaag moeite met starten, hij gaat wel meteen aan maar slaat ook meteen weer uit moest echt gas bij geven...
En me laatste probleem is dat hij soms heel moeilijk in zijn 2e versnelling gaat bijvoorbeeld met file rijden van 1 naar 2 gaat dan heel moeilijk.....

Ook las ik bij de FAQ dat als je met terug schakelen naar zijn 2 ook moeilijk gaat je een toevoeging kan toevoegen!?!? wat voor een toevoeging?

Ik hoop dat iemand een idee heeft wat dit allemaal kan zijn.

matthew

Antwoord op je 1e vraag:verwacht ik een homokineet kapot.
Antwoord op je 2e vraag:Gaat waarschijnlijk rond slaat niet aan is het denk ik en toevallig als je gas geeft loopt diemaar denk dat je opname element vliegwiel stuk is.
Antwoord op vraag3:Versnellingsbak spoelen met forte motorflush en dan weer aftappen en nieuwe bakolie erin met een toevoeging van forte erbij.

Tip om dit te maken is een brug erg handig.

succes

Nieles82

Oke dan bedankt voor de tips... moet overigens wel zeggen dat de auto normaal gewoon prima start zonder problemen. Het gaat eigenlijk echt om de koude start. Vooral als het heel koud buiten is. Als de motor eenmaal warm is heeft ie geen start problemen...

Nieles82

Ok, en waar zit die temperatuur zender?? en wat zou dat kosten?

En waar kan ik de versnellingsbak olie bijvullen of legen?


Nieles82

Heb er nou nog een probleem bij... hij valt nou ook nog is uit als ik net aan het rijden ben en vervolgens bij een kruispunt moet remmen of terug schakelen. enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Alvast bedankt

matthew

#5
Je stationaire luchtregelschuif vervuild of stuk.
En voor het moeilijk aanslaan idd je temparatuurzender en die zit op het thermostaathuis.Maar er zitten 2 sensoren op en ik weet zo niet welke van de 2.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev