Advertenties


Megane 1.6E 1996, paar kleine probleempjes.

Gestart door -Thunder-, 25 december 2007, 21:35:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-Thunder-

Hallo beste Megane liefhebbers :)

Als eerste, hele fijne feestdagen toegewenst!  !-!

Mijn auto heeft de volgende kuurtjes...

Als ik mijn auto start na een paar uren moet ik eerst het gas in houden anders slaat de auto weer af, pas nadat ik +- 2/3km heb gereden dan loopt hij weer goed en kan ik de koppeling volledig indrukken en slaat hij niet af.
Ik dacht dat het last van vocht was ( want het probleem was er na een paar goeie stort buien ) maar ik heb de kabels er afgetrokken van de bougies, de bougies ingespoten en de kabels goed ingespoten maar hij heeft er nog wel eens last van.

Wat kan ik hier het beste aan doen ? De kabels + bougies vervangen ? Want het heeft wel iets geholpen.


2e, vanavond kwam ik terug van het kerstmaal maar toen ( heeft hij 1 keer eerder gedaan ) als ik koppeling in trapte ging hij hoger in de toeren, toen ik thuis was en hem in de vrij zette, bleef hij nog steeds hoog in de toeren dus ik de motor kap los doen en eens aan dat gas kabeltje trekken.. toen bleef hij nog hoger in de toeren zitten.

Het lijken mij niet de grootste en duurste problemen en het zijn ook niet de meest rampzaligste problemen maar ik wil er wel graag van af :)

En als laatste een klein dingetje,

soms brand het lampje wel dat ik mijn verlichting aan heb en de andere keer doet hij dat niet, wat kan dat zijn ?

Ps : klopt het dat het metertje van de radiator in het begin helemaal boven in staat en na eventjes wachten dat hij na beneden heen gaat ?

Alvast bedankt  _o_ _o_ _o_

Wendy

Kijk even in de FAQ naar Mapsensor en de stappenmotor (FAQin de rode balk bovenaan het forum)

Lampje van de verlichting kan gaar zijn. Deze kan je vervangen.

Het is niet normaal dat de temperatuurmeter eerst bovenaan staat en dan naar beneden zakt.



-Thunder-

Hmz als dat de problemen oplost zal het heel fijn zijn :)

Ik ga a.s. donderdag de auto bij mijn vader in de garage zetten ( Heb zelf geen garage, buiten sleutelen nu is met toch wat te koud ).

Ik dacht dat het normaal was dat het metertje eerst even omhoog gaat en daarna naar beneden zakt, daar binnen in gaat ook nog een meterlampje branden... die valt daarna ook uit )..  ( het 2e metertje van links bedoel ik dus )

Het lampje maakt mij opzich niet heel erg uit, maar is hier makkelijk bij te komen ?

Wendy

Onder de speakerkapjes zitten 2 schroefjes. Als je deze lost maakt kan je het dashboord zo los klikken.
En dan kan je er makkelijk bij  ;)

Helaas is mijn auto niet meer in mijn bezit anders had ik effe gekeken. Maar ik dacht dat hij niet eerst helemaal
naar boven schoot. Is me eigenlijk niet opgevallen.

Misschien dat iemand anders effe voor de zekerheid kan kijken

Paul

De temperatuurmeter eerst omhoog gaat, dan geeft hij daarmee het oliepeil aan (en gaat dan ook een lampje branden naast de meter.)
Voor de andere problemen verwijs ik je ook nar de faq.
Voor het controlelampje verlichting moet je waarschijnlijk het lampje vervangen.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

-Thunder-

Oke hardstikke bedankt, ik ga er morgen mee bezig.

Ik hou jullie op de hoogte :)

matthew

Probleem 1en2 zijn waarschijnlijk een combinatie en is waarschijnlijk je stappenmotor.
Dat je controle lampje af en toe niet werk is idd lampje controlelampje vervangen.Tip:ik zou alle lampjes vervangen van je instrumentenpaneel die gaan branden als je je licht aan zet,dit zijn ogeveer 7lampjes van 1,2watt.
Je temperatuurmeter gaat idd omhoog als je ook oliepeilsensor binnen hebt net zoals Paul zegt,en dan iets later weer zakken,dit heeft niet elke megane standaard.

Wendy

Nee mijn megane coupe uit 1998 had dat in zijn KM teller zitten. Als ik hem starte zag ik daar + en - staan en dat was de oliepeil dacht ik.

:?

matthew

@wendy dan heb jij een digitale gehad en de oudere megane's hebben een analoge.

-Thunder-

Citaat van: matthew op 26 december 2007, 17:16:28
Probleem 1en2 zijn waarschijnlijk een combinatie en is waarschijnlijk je stappenmotor.
Dat je controle lampje af en toe niet werk is idd lampje controlelampje vervangen.Tip:ik zou alle lampjes vervangen van je instrumentenpaneel die gaan branden als je je licht aan zet,dit zijn ogeveer 7lampjes van 1,2watt.
Je temperatuurmeter gaat idd omhoog als je ook oliepeilsensor binnen hebt net zoals Paul zegt,en dan iets later weer zakken,dit heeft niet elke megane standaard.

Oke bedankt maar is het dan niet vreemd dat hij na een stukkje rijden wel "redelijk" normaal doet ?

Wendy

#10
Bij mijn coupe had ik ook problemen als het regende. En na een tijdje deed hij het ook weer goed.

Het schoonmaken van de stappenmotor is 10 minuten werk. Dus ik zou het gewoon even proberen. Kost je niks  Y

Stefan

Volgens mij ging het hier toch over het schoonmaken van de stappenmotor... :?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

-Thunder-

[small]Ik heb het berichtje verwijderd, was inderdaad erg offtopic[/small]

Even nog een klein dingetje, bij de asbak, hoort daar een lampje te branden of niet ? Zo ja ga ik de boel daar ook even lost trekken morgen want er brand niets, best lastig soms :P

Stefan

volgens mij hoort er wel een lampje in je asbak te branden ja... Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

-Thunder-

Vandaag de stappenmotor schoongemaakt, het slangetje was nog in orde.

Het lijkt er op dat hij weer goed rijd :)

Morgen even zien als hij een nacht heeft stil gestaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev