Advertenties


cabasse radio /cd wisselaar

Gestart door arjotif, 3 oktober 2007, 11:27:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjotif

hallo

ik heb me verleden week een megane grandtour aangeschaft van eind 2004.
binnenkort post ik wel foto's.

nu mijn probleem.
ik heb een radio met front  cd wisselaar ( cabasse )
ik wil die eruit halen voor mijn alpine radio.cda 9853
maar ik lees op sommige forums , dat de tuner in de koffer zit. ;(
is het waar dat je de iso stekker , helemaal naar vooraan moet trekken?
wie heeft dit al gedaan?
wat heb je allemaal nodig?

wie kan me hiermee helpen?

mvg,eddy

Renier

Waarom wil je de Cabasse vervangen door de Alpine? Het Cabsse systeem is een zeer goed systeem, mits je de standaard speakers door goede merk speakers als Pioneer vervangt. Ik wou dat mijn auto ermee was uitgerust, enig nadeel is dat er geen Dension iPod adapter voor is te krijgen.

Het klopt dat de versterker/tuner eenheid in de kofferbak zit. Op zich lijkt het me geen probleem om een Iso verleng kabel van de kofferbak naar de voorkant te leggen, die zijn wel te koop of anders zelf te verlengen van een kortere verlengkabel verkrijgbaar bij alle autozaken. De stuurwielbedienings kabel (gele mini Iso) zal ook wel naar achteren lopen, weet niet of je die ook wilt gaan gebruiken met de Alpine?

Suc6 ermee!

matthew

is idd gewoon een iso stekker bijautomateriaal zaken voor te krijgen,en die loopt nou eenmaal van achter naar voor,moet het voor mijn eigen auto ook nog aanschaffen.

arjotif

hallo

bedankt , joingens voor jullie antwoorden.

renier, die cabasse radio is niet slecht, maar heb je al eens een alpine geluisterd, is een wereld van verschil.

ik zal eens gaan kijken bij de audioboer, voor isostekker .

mvg,eddy


matthew

Bij caliber kan ik de juiste niet vinden sorry.

arjotif

nee, ik had ook al gekeken
ik denk niet dat het standaard bestaat .

het zal zelf gemaakt moeten worden, vrees ik

eddy

arjotif

hallo

gevonden


kant en klare isostekker van 5 meter lengte.


mvg,eddy

Jacob

Misschien dan ook wel makkelijk/leuk/handig om te vermelden waar je deze dan hebt gevonden?

arjotif

hey

www.soundanddesign.com
daar heb ik de isostekker gevonden, wordt deze week naar mij opgestuurd.
doe gewoon een mail naar erwin en vraag naar isostekker van 5 meter voor renault megane.
deze winkel is in wustwezel in belgie , maar word ook naar nederland verstuurt.
de prijs is ongeveer een 30 euro


mvg,eddy

matthew

Ik had hem al van de week besteld van de week bij onze audio leverancier.

Maar het is dus idd te krijgen.

BOMB

Hmm volgens mij heb ik ook deze autoradio, waarom zou je nieuwe kabel moeten leggen kan je de bestaande kabel niet gewoon gebruiken?

matthew

#11
Als je een originele radio met wisselaar in 1 hebt ligt je echte radio unit achterin en daarvan gaan maar een paar kabeltjes naar voren.
Als je dus een andere radio wilt monteren zou je daarvoor geen isostekker standaard voor hebben liggen, deze moet je dus d.m.v. een verlengkabel van achter naar voor brengen,als je dit doet en je luisterd ook nog graag naar de radio dan moet je dus ook een antennekabel leggen.


!-!

smoothnick

Ook ik heb er aan gedacht om deze radio er uit te halen puur omdat ik er geen versterker met sub op kan aansluiten. Er is gn enkele mogelijkheid. Of ik moet het niet zien wat me gek lijkt aangezien ik de kofferbak helemaal ondersteboven heb gedraaid. Verder ben ik ook opzoek gegaan naar een audio ingang voor mijn ipod maar ook deze in nergens te vinden. Ook geen mogelijkheid om zelf 1 te maken. Alhoewel je de mooie optie aux ziet langs komen.
Mijn vraag is dus gaat renault mij verplichten om op deze radio gn versterker met sub aan te sluiten en de enige mogelijkheid tot een externe bron de audio connection box aan te schaffen.

Renier

Bij mijn weten is de audio connection box (Tunepoint) helaas niet geschikt voor de Cabasse installatie.  :neen:
De Dension iPod interface in ieder geval zeker niet. Had die graag op de Cabasse set gehad.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev