Advertenties


Helemaal niets meer

Gestart door Yayo, 30 september 2007, 11:07:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yayo

Beste mensen,

Sinds 2 weken heb ik twee keer gehad dat de Megane na het contact om te draaien om te starten helemaal dood valt. Dat wil zeggen dat alles uitvalt. (radio, lichten, meters, klok enz.) Wat ik dan deed is sleutel uit contact en erweer in en dan pakte hij weer alles op (klokje moest wel weer op tijd gezet worden)

Alleen wilde ik gister avond weg me auto en kreeg het zelfde porbleem. Stap in, sleutel in contact draai deze naar het punt waar de auto gaat opwarmen (een klik voor starten) En sloeg weer helemaal dood. Deed helemaal niets meer. Paar keer achter elkaar sleutel in en uit contact maar helaas helemaal niets. Kon de auto ook niet meer op slot doen met de afstandbediening. Dus moest oldschool met de sleutel.

Heeft iemand al eens eerder een probleem mee gehad??? Of weet iemand een oplossing???

Het gaat om een 1.9 DCI uit 2001.
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Yayo

Accu heb ik maandje of 2 vervangen voor een nieuwe... Zouden de accu klemmen dan als nog geoxideerd zijn?
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Paul

Ja, dat kan.
Het kan ook onder het kapje zitten, waar de kabels aan elkaar zitten, of onder de schroefdop.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Yayo

Net snel onder de motorkap gekeken. Klemmen zagen er schoon uit die op de accu zijn aangesloten. Wat zou ik nog meer kunnen controleren? Denken jullie dat het probleem te maken heeftt dat de auto geen stroom krijgt? :?
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Collin

bougievonkjes? :p



Accu die op het punt van overlijden staat?  Kan zijn dat ie niet genoeg bijlaadt
Startmotor? bdp (vermits die in een diesel zit)
No nuts, no glory!

Yayo

ANWB is net langs gekomen en de RMC doet het weer  !-!

Accu klemmen zaten niet vast genoeg. (1,5 a 2 maanden geleden door een garage nieuwe accu laten plaatsen  :?)

Maar goed hij doet het dus weer Y
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Collin

#7
Pfff, sjah - fijn voor je dat ie het weer doet

Had, mede gezien de gegeven antwoorden, dan ook gecontroleerd of ze vast genoeg zitten.
Jammer van je geld geweest, accu plaatsen is zo makkelijk (en geldbesparend)
No nuts, no glory!

Nick Mattheus

belangrijkste is dat hij het weer goed doet ;) !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

Yayo

Zit een lang verhaal achter dat nieuwe accu verhaal en uiteindelijk kwam het zo uit dat een garage de accu gratis had geplaatst..... Ben allang blij dat het zo iets ###ligs is. Baalde gister avond als een stekker en heb toen nog zitten twijfelen om de coupe de deur uit te bonjouren.... Maar als je hem zo 's ochtends weer ziet staan in de morgen zon  :9~ snap ik niet waarom ik dat heb gedacht. Eind goed al goed  !-!
==Roet komt je tegemoet,zodra ik m'n pedaaltje naar beneden doet==

Coupé1.6e

Ik heb hetzelfde probleem, jaar geleden nieuwe accu erin gezet alles ging prima tot vorige week hij deed helemaal niets meer auto ging niet meer open dus handmatig met de sleutel gedaan, geen contact, geen lampjes, accu naar euromaster voor een testje bleek kapot te zijn nieuwe accu gehaald (Zat nog garantie op) donderdagochtend heb ik die erin gezet en weer mee gereden. Vrijdagochtend kreeg ik de auto nog wel automatisch open maar toen ik wilde starten viel die helemaal uit en sindsdien helemaal niks meer. Accuklemmen zitten goed, hoorde dat het de dynamo kon zijn? iemand een idee? het is een coupe 1.6e

peterachterop

Kan de dynamo zijn.
Dat deze is overleden en de accu dus nie meer oplaad.
Het kan ook een lekzijn. Kijk eens of er niet iets aan blijft staan.

lampjes in het plaffond oid.

Coupé1.6e

Citaat van: peterachterop op 15 oktober 2007, 11:56:54
Kan de dynamo zijn.
Dat deze is overleden en de accu dus nie meer oplaad.
Het kan ook een lekzijn. Kijk eens of er niet iets aan blijft staan.

lampjes in het plaffond oid.

Heb ik naar gekeken alles staat uit, dynamo werd ook door de renault garage gezegd idd die heb ik net gebelt, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat de accu na 1 dag al leeg is of kan dat wel?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev