Advertenties


megane phase 1 1.6E

Gestart door Rogier, 30 april 2009, 17:31:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rogier

ik maak bij deze ook mijn projecten pagina ;)
ik zal me eerst weer even voorstellen voor de gene die me niet kennen ;)  ik ben rogier 22 jaar oud en woon bij me ouders in westervoort me megane heb ik bijna een jaar in me bezit het is me eerste auto maar wel de gene die ik altijd al wilde hebben

zo was de auto toen ik hem net 5 minuten voor me deur staan :)







toen ik de auto kocht zaten er al lexus achterlichten chrome een remus uitlaat en een open luchtfilter op de auto ;)
na geinfecteerd te zijn met het "tuning" virus gekregen door me vrienden kon ik het natuurlijk niet laten om me auto om te bouwen
als eerste bestelde ik chrome angel eyes



en een dag later vroeg me bed uit en samen met me vader de lampen ingebouwt





het eindresultaat voor en na





daarna heb ik chrome ruitenwissproeiers gekocht en van een vriend van me lichtmetale ruitenwissers gekregen
en neon on de me dashboard gemonteerd



na een tijdje niks te hebben gedaan vanwege een dure apk kocht ik de evo spoiler over van luk toen het beetje mooi weer was heb ik en me pa hem er meteen op de auto gezet






onder tussen heb ik ook een deel van me audio besteld en gekocht en bestaat uit het volgende
- composet van audio systems
- versterker van lanzar
- versterker van audiosystems de nieuw lijn radion 180.2
- subwoofer van kicker een 10"
- condensator van caliber
de composet en de radion 180.2 heb ik besteld na dat ik super geholpen ben bij schut carsystems in arnhem
en de lanzar versterker en de kicker heb ik bestel bij ron de vries :)

na een klein ongelukje gehad te hebben met de auto moest de voorkant helemaal opnieuw worden gespoten waarbij ik meteen me spoiler mee kon laten spuiten voor een stukje minder :P eindresultaat mag er zeker wezen :)



nadat kerst en oud en nieuw zijn geweest en weer veel geld heb uit geven moest ik weer een tijdje rustig aan doen ik en me pa zijn toen bezig geweest met me inbouw van de audio na veel gemeten te hebben en veel gezaagt te hebben kwam dit als resultaat eruit een nette bekisting met een mooie plaat om alles achter weg te werken met zwarte bekleding



ondertussen ook weer een nieuwe einddemper gekocht want die remus was niet helemaal lekker en de lasnaden van de uitlaat buizen waren niet helemaal je van het dus heb alle buizen eronder vandaal laten trekken en nieuwe onder gehangen en meteen de einddemper gelast

ik had ook een afspraak gemaakt met auto quick in heerde om xenon in te laten bouwen (8000k) op advies van me vriendin zij heeft daar hele goeie ervaringen en ik ben ook een zeer tevreden klant  8)

voor en na me xenon in gebouwt is





het is duidelijk een verbetering  :) :)

verder heb ik me booskijkers besteld die ik morgen kan ophalen
contact opgenomen met paiky neem van hem de verlagings veren over

vandaag heb ik me ruitenwissers in de kleur van de auto gespoten de foto's houden jullie nog te goed

en uiteraard heb ik nog wat dingen in gedachte om te gaan doen
ik hoop dat ik volgende maand nieuwe velgen voor de auto kan halen worden mooie 17" velgen :)
er komt misschien nog een andere voorbumper op andere achterbumper en sideskirts maar dat zijn nog toekomst plannen ;)

mochten van het weekend me booskijkers erop zitten gespoten en wel dan maak ik uiteraard foto's en dan plaats ik ze uiteraard hier  !-!
groetjes

Rogier

1 mei kon ik dan eindelijk me booskijkers ophalen en kon niet wachten tot ze erop zaten dus vrijdag avond na me werk meteen aan de slag gegaan al is het maar een kleine moeite :P ze moeten alleen nog gespoten worden maar dat gebeurt zo snel mogelijk en zo is het resultaat in het donker


na wat heen en weer gemailt te hebben met paikey :) kreeg ik donderdag 7 mei de verlagings veren binnen en zaterdag 9 mei kon ik niet meer wachten ik na de garage om te vragen of ze er tijd voor hadden om ze te monteren ik kon me auto achter laten en 2 uurtjes later kreeg ik een telefoontje dat ik me auto weer op kon halen  :) bij deze het eind resultaat van de verlaging de foto's zijn voor en na ;)





het eindresultaat mag er zeker wezen nu nog grotere velgen en dan de achterkant verlagen dat zijn de plannen op korte termijn ;)

Rogier

vandaag ben ik met de kofferbak bezig geweest vond het standaard witte lampje niet passen in me auto :P dus heb ik neon buisjes gekocht en die in me kofferbak geplaatst klein half uurtje werk aan gehad maar het is wel na wens hier is het resultaat

de neon gaat aan als de klep open gaat en uiteraard ook uit zodra de klep weer dicht is ;)

groetjes

Rogier

zondag 14 juni met de leden meets forumleden meeting konden we een paar leuke foto's laten schieten bij deze een paar mooie foto's samen met de auto's van robin (walkingdisaster) en met de cabrio van mariska







en na een enige tijd gespaart te hebben en er zeer goed over na gedacht te hebben en veel positieve reacties uit mijn omgeving heb ik besloten om me auto nieuwe wielen te geven het zijn de evo racing 17" velgen geworden met pirelli banden eronder


eind resultaat bevalt mij goed

heb onder tussen ook race gaas in huis gehaalt dat gaat nog me bumper in maar daar later meer over

Rogier

gister 4 juli ben ik na me werk meteen aan de slag gegaan met het racegaas uiteraard eerst me voorbumper van de auto afgehaalt



en 1 van de voorkant zonder de bumper



na het oude race gaas verwijdert te hebben hebben we van de verpakking van de gaas gebruikt om een mal te maken



nadat we de mal hadden uitgetekent op het gaas konden we het in vorm gaan knippen en na een paar uurtjes passen en verbuigen van het gaas want uiteraard was het te groot :P hebben we toch een mooie eind resultaat gekregen



en een close up :P



binnenkort aan de slag om het gaas te vervangen bij het logo die is bij mij verkleurt na die tijd dat het erop gezeten heeft :)

Rogier

zoals de meeste wel weten is mijn project met de blauwe coupe gestopt vanwege een ongeluk en waarbij de schade zo hoog ligt dat ik heb besloten om een andere coupe er voor terug te nemen en de nieuwe coupe heb ik nou al een tijdje voor de deur staan dit is heb toen ik de auto kocht



8 september heb ik samen met me broertje even de velgen van de oude blauwe coupe overgezet op de nieuwe zwart staat de auto zeer goed al zeg ik het zelf vanmiddag ff foto's gemaakt van de auto
van de voorkant en de zijkant


en de achterkant



de nieuwe auto heeft al wat veranderingen ondergaan wat ik al heel graag wilde doen
er zit een schroefset voor andere schokdempers achter en 1 klik verlaagt
kofferklep is clean (geen kenteken meer en slot en mislampen in de kofferklep
motorkap is clean (logo verwijderd)
deuren zijn clean ( sloten zijn uit de deuren gehaald)
en er zit een links rechts uitlaat onder

wat er op korte termijn gaat gebeuren is me hoge evo spoiler wordt in het metalic zwart gespoten en op de auto geplaatst xenon wordt overgezet en me audio komt weer terug in de auto ( die mis ik heel erg :P) op de langere termijn ga ik de sideskirts opnieuw spuiten andere achterbumper en de voorlip laat en de voorbumper laat ik opnieuw spuiten en laat ik de ramen rond om tinten

zodra er weer wat verander is dan zien jullie meer

groetjes

Rogier

na een tijdje niet echt meer actief bezig te zijn geweest met de forum en me auto heb ik toch nog een paar kleine dingetjes veranderd waaronder een led strip bij me kenteken gemonteerd zo is het eruit komen te zien


en ik heb nieuwe hoedeplank speakers gekocht van audio systems in de auto heb ik nu bijna alles van audiosystems ben zeer tevreden met het merk ;)


onder tussen is er ook een versterker voor een klein deel kapot er is namelijk 1 kanaal defect die gaat binnenkort voor reparatie weg :) ik heb ook geinformeerd om me evo spoiler kofferklep en me frontlip te laten spuiten nu alleen nog een afspraak maken met ze dat gaat deze week of misschien volgende week gebeuren
zodra de auto bij de spuiter is worden er foto's gemaakt en gepost uiteraard ;)

groetjes

Rogier

ik heb afgelopen donderdag een afspraak gemaakt met de spuiter maandag 2 november is de dag dat de auto er 2 dagen staat :) zoals eerder vermeld komen er uiteraard foto's ;)
als ik tijd heb op ze te posten dan zien jullie ze volgende week ;)

groetjes

Rogier

vanmorgen heb ik de auto na de spuiter gebracht woensdag kan ik hem ophalen en ff netjes gevraagt of de beste man voor mij een paar foto's kan schieten van het proces die worden na me toe gemailt:)

afgelopen weekend heb ik niet stil gezeten want ik had een paar twijfels over een voorbumper uit nieuwschierigheid heb ik die even gemonteerd en laten zitten want hij bevalt me prima dit zijn de foto's van de SK bumper op de auto

bij de volgende 2 foto's staat me auto in een klein gootje op de parkeerplaats om te kijken of ik nog van de parkeerplaats af kon zonder de bumper te beschadigen ;)



op korte termijn wil ik 2 ledstrips monteren in het gaas en de gaas die er nu in zit te vervangen voor andere ;)
en opnieuw xenon erin laten zetten;)

Rogier

zoals sommige al weten en gezien hebben bij de afsluitings meeting in gorinchem (al weer even geleden) is mijn auto bij de spuiter geweest en is me kofferklep en me evo spoiler overnieuw gespoten en de spoiler meteen laten monteren






en het eind resultaat



voorlopig komt er even geen grote veranderingen aan de auto even paar centen sparen voor me achterbumper en het spuiten van de bumper  o-)

Rogier

#10
ik ben alweer een tijdje opzoek geweest na een fatsoenlijke achterbumper.
en heb echt lang na gedacht of ik de v-style bumper zou nemen, alleen en ik zie zoveel mensen binnen de club met die achterbumper dat ik hem niet meer wil :P niets ten nadele van de mensen die hem hebben hoor hij is echt mooi ;)

ik heb me gedachte gezet op deze achterbumper


alleen dan bestel ik hem via een andere leverancier dan kbtuning. zo zie je hoe hij der ongerveer bij komt te staan.
als ik de bumper bestel dan krijg ik hem zoals deze

en dan komen de dempers in de grotere openingen.
zaterdag ga ik weer na die mensen toe met me sideskirts gaan we kijken of die er bij staan als dat zo is dan bestel ik hem meteen ;) maar dat horen jullie nog en ben ook wel beetje benieuwt na jullie reactie's ;)

Rogier

#11
de achterbumper die ik eerder heb geplaatst is hem toch niet geworden omdat die al eerder op deze auto gezeten heeft  :neen: maar maakt niet uit ik heb er nu 1 gevonden die ik nog maar 1x gezien heb en op advies van joey ben ik toch maar is hard gaan zoeken en heb hem gevonden in polen  :q

joey thanks voor het mee denken en de tip ;)

Rogier

op me werk kreeg ik vanmiddag kreeg ik een leuk telefoontje van me broertje dat mij achterbumper binnengekomen was !-!
dit is hem dan ;)

nu nog ff me einddempers aanpassen en dan alles in kleur laten spuiten :)

Rogier

#13
gister even de bumper voor de auto gehouden en een foto gemaakt zo hebben we een duidelijker beeld hoe die er op komt te zitten.

me broertje hield de bumper even vast :q

Rogier

even wat stof van mijn projecte pagina afblazen :P

vorige week ben ik bij een garage terecht gekomen die me uitlaat wilt aanpassen, dus passend maken voor me achterbumper zie afbeelding hier boven.
De aanpassing staat voor morgen 22-05-10 in de planning zodra dat aangepast is gaat de bumper er even op om wat voor de ophangpunten na te meeten, daarna gaat de bumper + sideskirts na de spuiter :) dan komt er eindelijk een beetje schot in me project.

ik heb uiteraard nog een aantal dingen die ik in de planning heb zitten en waar ik nog even over twijfel, dingen die ik wil doen zijn :
- rondom blinderen
- voorbumper + motorkap opnieuw spuiten
- groene led strips onder de auto

ik twijfel nog over 1 dingen en dat is of ik een lage dakspoiler zal kopen om de auto toch net weer iets strakker te maken.

hopelijk duurt het niet lang meer voordat ik me auto na me zin heb :)
jullie zullen binnenkort foto's zien hoe het gegaan is met me uitlaat, sommige zullen het aankomende zondag al zien onderweg na gronau

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev