Advertenties


Constant 2000 toeren...

Gestart door *martino*, 18 juni 2007, 12:55:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*martino*

Denk ik stel mijn vraag hier ook even....
Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft, of het probleem kent...

Korte uitleg:
Megane coupe phase 1.
1.6e 8v.

Zodra je de auto start, pakt die onmiddelijk 2000 tot 2500 toeren.
Maakt niet uit of je de auto in de versnelling hebt staan of juist in de vrij.
Rij je gewoon boven de 2000 toeren is er niks aan de hand..
schakel je terug of rem je af, zodat je de koppeling in hebt, pakt die direkt weer die toeren...

Kent iemand dit probleem?

ALvast bedankt..

Thijsie


Marcelo

misschien even 15 minuten de accu loskoppelen en dan weer aansluiten?

dan stelt hij zelf ze normale toerental in !-!

suc6, Marcelo

Nick Mattheus

denk net hetzelfde als marcelo ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

ForeverYoung

Als je toerenteller niet raar schommelt bij koppeling intrappen/in de vrij zetten, dan denk ik ook stappenmotor..

RaymondTroost


Thijsie


ForeverYoung

Citaat van: La Beauté Verte op 21 juni 2007, 16:04:24
en als die dat wel doet.. :)

Pakking inlaatspruitstuk, althans deed ie bij mij wel. Hij trekt dan valse lucht en daarom schommelt de toerenteller.
Maar als het je pakking inlaatspruitstuk is, dan kom je daar vanzelf wel achter naarmate het erger wordt. Het toerental wat ie te hoog loopt is dan elke keer weer anders, stationair kan ie op 3 poten gaan lopen en dat kan ook tijdens het rijden gebeuren (vermogensverlies 8) )

Dennis20

Scheurtje in het inlaatspruitstuk?
of inderdaad een lekke pakking.

Nick Mattheus

probeer eerst eens de accu los te maken als dit dan nog niet opgelost is post dan hier maar terug ;)
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

hordijk

Zo'n soort probleem heb ik ook alleen bij mij is het niet constant en de toeren lopen soms op naar 4000-5000 toeren. heb de computer al twee keer uit laten lezen en niets gevonden. Ook is er twee keer een electronische choke vervangen maar dit hielp maar een paar weken. Hij staat nu voor de zoveelste keer bij de garage.

Megane 14 rne uit 1998.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev