Advertenties


[M?gane coup?] Project P.P Veenstra

Gestart door ppveenstra, 14 september 2004, 21:32:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ppveenstra

De Aankoop

Op 01-08-2002 behaalde ik mijn rijbewijs, zette ik mijn scooter aan de kant, en ging ik samen met mijn vader rondneuzen bij de dealers in de buurt, missie: zoeken naar een geschikte auto. Ik wist het meteen al, ik wilde een opvallende kleur auto en deze moest meteen sportief ogen, tevens moest hij goed onderhouden zijn en moest hij betaalbaar in onderhoud/verzekering/wegenbelasting zijn.

Al snel kwamen we uit bij een auto vlak in de buurt, namelijk in zwaagwesteinde stond een "plaatje" van een megane coupe te koop, hij had niet super veel km gemaakt, alle boekjes waren aanwezig, en na wat informatie hier en daar te hebben opgevraagd bleek hij schadevrij te zijn, en slechts 1 eigenaar was hem voorgegaan. Na enkele onderhandeling was het dan op 09-08-2002 zover: ik was in het trotse bezit van een gele megane coupe bouwjaar november 1997.

Zo kocht ik hem:







De audio

Omdat er geen radio in de auto aanwezig was en ik dat toch wel erg belangerijk vond ging ik rondneuzen voor een geschikt apparaat, mijn voorkeur lag bij pioneer, maar wat ik wilde was toen nog te duur, totdat ik op een dag de krant opensloeg en de radio die ik wilde enorm was afgeprijsd bij correct in Rotterdam, het scheelde me 400 euro en dit gaf voor mij de doorslag, het werdt de Pioneer DEH-P90DAB.



Al snel bleken de speakers achterin zijn beste tijd te hebben gehad, en werden ze tegelijk vervangen met de speakers in de deur, ik koos voor een set bestaande uit:
- Pioneer TS-H1703 2 weg frontspeaker + tweaters 180 Watt
- Pioneer TS-E6995 3 weg rearspeakers 300 Watt
Na deze speakers was ik op het gebied van audio eerst wel tevreden..

Het Tuning virus

Na enkele maanden sloeg het Tuning virus toe, ik zag op internet via google diverse clubautos, en ik was in 1 oog opslag verkocht en via via kwam ik terecht op de site van toen nog RMCC. Na veel informatie hier te hebben gewonnen bestelde ik via Auto style een Carcept Hoge achterspoiler, nadat deze binnen was werdt hij gespoten in de kleur geel, ook werden direct de spiegelkapjes van de kleur geel voorzien, evenals de deurgrepen en de zwarte achterlichtunits. Via marktplaats kwam ik een leuke set sideskirts voor een nog leukere prijs tegen, ik haalde ze uit emmen en ook deze werden gemonteerd en in de kleur gespoten.

Al snel was de megane niet meer de standaard coupe zoals ik hem gekocht had:



Aanschaf nieuwe velgen

Een tijdje lag het project stil, totdat ik erachter kwam dat de velgen te klein waren, in combinatie met de sideskirts. Conclusie er moesten 17 inch velgen onder, ik bestelde in 1e instantie 5 spaaks velgen van aray, deze bleken achteraf niet meer leverbaar en mocht ik naar keuze nieuwe velgen uitzoeken voor de zelfde prijs, natuurlijk koos ik duurdere velgen uit, te fout lag tenslotte bij de leverancier.
Het werdt uiteindelijk een set van 4 Panthera EMR 199 17 inch velgen met 4 nieuwe Goodyear banden met een afmeting van 205 x 40 x 17.



Aanschaf verlagingsveren + Elia frontlip

Toen ook de nieuwe velgen onder de auto zaten werdt het tijd de voorkant van de auto grondig aan te pakken, zo bestelde ik via auto style een set verlagingsveren van 35mm, tegelijkertijd werd uit Duitsland een frontlip van Elia besteld. De frontlip werdt voorzien van de orginele gele kleur en beide onderdelen konden worden overhandigd aan een garagebedrijf in de buurt, deze zorgden voor de verlaging en de montage van de frontlip. Een dag later kon ik hem weer komen halen met het volgende resultaat:



ppveenstra

Lid van de club en de 1e Meeting in 2004 in Ermelo

Op 4 April was het zover ik vond mijn auto waardig genoeg om me lid te maken van de RMC club. Ik had me opgegeven voor de openings meeting in ermelo waar mijn auto al de nodige aandracht trok. Ik was enorm onder de indruk van enkele wagens van de leden. Hierdoor deed ik ernorm veel ideeen op die ik vervolgens mee naar huis nam. Mijn eerste plan was een nieuwe achterbumper.



De achterbumper & Meer!

Nog geen 2 dagen na ermelo werdt ik van achter aangereden door een bestuurder van een renault laguna, dit betekende dus schade aan de achterbumper, en nu werd het dus serieus tijd voor een nieuwe achterbumper. Via de verzekering werdt alles geregeld. En 2 weken later bestelde ik via onze clubsponsor PM-Automotive, een zogehete SK-Achterbumper, tevens had ik besloten een nieuwe set Sideskirts aan te schaffen. Namelijk de Elia Meran skirts, deze werden besteld uit duitsland en ik moest 6 weken wachten voor de binnen waren. Toen het geheel netjes aan de deur werd bezorgd is het paswerk begonnen. Ik maakte een afspraak met een Autospuiterij in Leeuwarden en was de auto 3 dagen kwijt, tussendoor had ik nog via Autostyle een dakspoiler weten te bemachtigen en kocht ik via marktplaats een set RVS instaplijsten voorzien van de letters Megane. Op vrijdagmiddag was het zover mijn megane was klaar en toen hij om 5 uur de oprit opkwam stond ik even heel verbaasd te kijken :o. Ik herkende mijn eigen auto niet meer en was super enthousiast!!

Hieronder enkele foto's:

Automaxx Summer Editions 2004






Plannen die nog dienen te worden uitgevoerd:

In de afgelopen periode heb ik hier en daar nog wat kleine aanpassingen gedaan aan de auto, zo is voorkant (grill + lip) voorzien van zwart racegaas, binnenin is de auto t.p.v het dashboard voorzien van blauwe neon en ook achterin (in de zijprullebakken) is neonlicht verwerkt. Inmiddels zijn er 15mm spoorverbreders besteld voor de achterkant, ook wacht ik op een bestellig van aluminium matten. A.s week zullen de ramen volledig worden voorzien van folie rondom, en zal er een Openluchtfilter, een catvervanger en een Laser Customade uitlaatsysteem worden aangebracht (links en rechts 110mm RVS). Momenteel kijk ik wat her en der voor een lederen interieur en 2 kuipstoelen. De auto is buitenom voor 80% klaar en hier zal ik dan ook weinig aan veranderen tot aan de zomer 2004. Ik richt me momenteel meer op het Interieur, zo wil ik over enkele weken beginnen met een ICE inbouw in de koffer en wil ik toch proberen het lederen interieur rond te krijgen..

ppveenstra

Zaterdag 3 Juli Aanbrengen van witte pinkers:

Via een clublid (Michel Cijs)  :D heb ik een set witte pinkers overgekocht,
vandaag had ik dan eindelijk even tijd om ze te monteren:




ppveenstra

Donderdag 8 juli Complete nieuwe Pioneer ICE

Vandaag was het zover ik had een afspraak met een autoshop in de buurt, samen met hen een gloednieuw Pioneer ICE uitgezocht, en natuurlijk besteld. Voor de speakers in de deurpanelen en de hoedenplank heb ik gekozen voor de nieuwe Pioneer S-line. Het geheel zal worden versterkt door 2 versterkers namelijk de 4 Kanaals 480Watt Pioneer GM-6000F en voor de subs is gekozen voor de 2 kanaals 760Watt GM-5000T versterker. (Deze zal worden gebrugd naar 2 Ohm) In eerste instantie zou ik kiezen voor de SPL subs van pioneer, echter hebben deze zoveel Watt vermogen dat men ze meer ziet als een wedstrijd subwoofer, die versterkers nodig heeft met teveel RMS vermogen, vandaar dat mijn keuze op 2 stuks TS-W305C 30cm subwoofers is gevallen..

De gehele set:

Twee stuks composets Pioneer TS-E176C:


De rearspeakers: Pioneer TS-E2096


De schakelbare 2-kanaalsversterker: Pioneer GM-5000T


De schakelbare 4-kanaalsversterker GM-6000F:


De Subs 2 stuks Pioneer TS-W305C 30cm


Zodra de spullen binnen zijn zal worden begonnen worden met de inbouw, alles wordt uitgevoerd in MDF afgewerkt met zwart leer, wanneer de onderdelen voor de inbouw klaar zijn. Wordt de hele auto leeggehaald en wordt de complete audio aangelegd.. Tevens wordt de kofferbak zo gemaakt dat er ruimte is voor een later te plaatsen 7 inch scherm, om de kosten te drukken heb ik in 1e instantie de bestaande radio laten zitten..Deze zal in een later stadium worden vervangen door de Pioneer AVIC-X1 unit.. Ik houd jullie op de hoogte voor dit toch wel erg grote project, mede doordat alles in eigen hand wordt gehouden... :D

ppveenstra

#4
24 September: Aansluiten van de Pioneer ICE-Installatie

Na vele uren van arbeid, was het dan eindelijk zover op 24 september jl. was mijn gehele inbouw klaar, de deurpanelen, hoedenplank, en natuurlijk de kofferbak!Kortom het geheel kon worden aangesloten, dit betekende dat bijna het gehele interieur eruit moest, dit om voor een perfecte afwerking te zorgen. We zijn begonnen met de achterbank eruit te halen, vervolgens alle deurpanelen, en daarna het gehele dashboard.

Enkele foto's tijdens het inbouwen

? ?

? ?

? ?

Na 2,5 dag inbouwen was het geheel dan eindelijk klaar om zijn eerste testje te ondergaan. In eerste instantie waren we erg onder de indruk van de geluidskwaliteit en het vermogen. Omdat de subkasten, nog niet dichtgekit zijn en er nog geen isolatiemateriaal in is geplaats, ontkwam hier en daar wat lucht, wat ervoor zorgde dat de auto erg trilde. Deze punten worden in de loop van volgende week aangepast.

Let op: Binnenkort is mijn gehele project te bekijken op www.showyoursound.nl

ppveenstra

#5
3 Oktober Nieuwe m1 Spiegels & Carcept Booskijkers

Via Stroeve Motorsport had ik nieuwe m1 Spiegels besteld, ??n dag na de bestelling had ik ze al in huis samen met de vlakke adapterplaten. Meteen het geheel naar de spuiter gebracht, en afgelopen zaterdag zijn ze om 's avonds 11 uur nog geplaatst, dit ivm Automaxx streetpower editions 3 in Assen, waar ik voor uitgenodigd was..

De nieuwe m1 spiegels:





In de loop van deze week zullen de knipperlichten op de spiegels worden aangesloten, daarna zullen de pinkers van de zijschermen worden verwijderd, en zal het geheel strak worden gemaakt.. :D

De Booskijkers:

Tevens de nieuwe booskijkers even gepast, ook deze zullen deze week gemonteerd worden:




ppveenstra

#6
7 Oktober: Laatste Handelingen ICE-Inbouw

Inmiddels zijn de kasten volledig gekit en geisoleerd, zijn de subs bevestigd op een viltlaag, en is de audio opnieuw afgesteld.
Over het geluid ben ik inmiddels zeer tevreden de audio begint al lekker in te spelen, in de loop van de tijd zal de audio nog diverse malen worden bijgesteld..

Met trots presenteer ik jullie het eindresultaat:

De kofferbak bestaande uit:
2 stuks Subwoofers Pioneer TS-W305C 30cm;
De schakelbare 2 kanaals versterker Pioneer GM-5000T;
De 5 Fahrad Zealum Condensator;

De Hoedenplank + deurpanelen bestaande uit:
2 stuks composets Pioneer TS-E176C;
De achterspeakers: Pioneer TS-E2096;
De schakelbare 4-kanaalsversterker Pioneer GM-6000F; (Wegens ruimtegebrek achter de stoel ingebouwd, in een later stadium wordt deze nog verplaatst.)



Het totale plaatje:
Hierbij nog enkele foto's t.b.v het totaal plaatje!





ppveenstra

#7
24 December 2004 Cleanen van de Megane
Aanstaande dinsdag gaat mijn auto naar de spuiterij voor ongeveer 3 dagen, ik krijg hem na mijn verjaardag weer terug, een leuk kado al zeg ik het zelf. De volgende dingen zullen worden uitgevoerd:

Motorkap:
Het cleanen van de motorkap, logo wordt verwijderd, geheel wordt dichtgelast, en vlak geplamuurd, tevens wordt de hele motorkap overgespoten:


Zijschermen:
De zijschermen worden gecleaned. Dit wil zeggen dat de witte pinkers (ex m.Cijs) zullen worden verwijderd, geheel wordt dichtgelast. en vlak gemaakt, tevens worden beide zijschermen geheel opnieuw gespoten:


Beide deuren/portieren:
De deuren worden gecleaned. Dit wil zeggen dat de merkaanduidingen zullen worden verwijderd, geheel wordt dichtgelast. en vlak gemaakt, tevens worden beide deuren geheel opnieuw gespoten. Ik heb ervoor gekozen de sloten te laten zitten, lichte krasschade e.d aan de deuren worden meteen verholpen, ook enkele kleine deukjes zullen vlak gemaakt worden.


De achterkant van de Megane:
Ook hier worden beide merkaanduidingen verwijderd, tevens zal de achterklep opnieuw worden gespoten, ivm met krassen, tevens worden de mistlampen voorzien van een blanke lak, zodat de dove kleur verleden tijd is:


De voorbumper:
Enkele tijd geleden toen mijn auto ergens geparkeerd stond is er iemand zo vrolijk geweest tegen aan te rijden, met een winkelkar auto of dergelijke. Dit zal worden verholpen, de krassen zullen worden vlakgemaakt, geplamuurd, en de gehele voorbumper + onderlip wordt overgespoten ivm steenslag.


Foto's volgen wanneer het project is voltooid, dit zijn eerst de laaste wijzigingen aan het uiterlijk van mijn auto, de komende maanden ga ik me volledig richten op het interieur, het ICE gedeelte zal worden uitgebreid met nog 2 pioneers subs, en een nieuwe versterker, tevens wil ik het interieur gaan voorzien van leer, en alles wat nu standaard grijs is voorzien van een metallic look, of een carbon look, sportstoelen, sturen, pook, etc etc.. Kortom 2005 zal in het teken van het interieur staan.. Bovenaan het verlanglijstje na het cleanen van de auto, staat eerst de ramen blinderen!!

Ik houd jullie op de hoogte? :D



ppveenstra

#8
2 Januari 2005 Het Eindresultaat na bezoek Spuiterij

Hieronder zoals beloofd het eindresultaat na het bezoek van de spuiterij, ik ben zelf erg tevreden over het eindresultaat..











Inmiddels zijn er dubbel gecentreerde spacers van 10mm besteld voor achter, omdat de achterwielen wat te ver naar achter vallen vind ik momenteel..

Tevens is de set velgen nog steeds te koop? ;)

ppveenstra

#9
Fotoshootje

Vandaag een dagje vrij gehad, auto gepoetst en eens een paar mooie foto's geschoten van de auto zoals deze er nu bij staat:














:D

ppveenstra

#10
Update 13-07-2005 Nieuwe Velgen *Bling* *Bling*? :o

Vandaag was ik vrij en dus ben ik vanochtend om 9 uur afgereisd naar mijn leverancier van de velgen..
Ze waren binnen, ik heb zelf het schoeisel meegebracht, na een bakje koffie konden we beginnen.

Eerst de velgen voorzien van een band type Regal RD3100 in de maat 205 x 40 x 17..
Mijn keuze is gevallen op de velgen van Lenso in de maat 7 x 17..

Nadat alle banden uitgebalanseerd waren konden de nieuwe wielen onder mijn auto.. Helaas kon mijn wagen niet op de brug ivm de skirts dus hebben we het met een grote krik gedaan..

Tevens had ik 2 setjes spoorverbreders mee laten bestellen 1 van 12mm en 1 van 20mm, we zijn begonnen met het passen van de 20mm spacers (dubbel gecentreerd) en dit zat eigelijk meteen perfect, voldoende ruimte over en erg dik!..

Na 2,5 uur was alles dan klaar, en mocht de megane met nieuwe velgen de openbare weg op..

Hierbij de foto's van het eindresultaat..








Ik ben zelf zeer tevreden, en vindt vooral de achterkant erg dik staan!! :D

Nieuwe achterlichten

Gister heb ik via i-net nog deze nieuwe lampen gekocht:



Ook hier wil ik mee aan de slag, tevens als het interieur aan de voorzijde...

Volgende week eerst een afspraak maken om de ramen rondom te tinten? :D

ppveenstra

Begonnen met het plaatsen van de achterlichten, vanmiddag even een uurtje over  :D
Plaatje van 1 met en 1 zonder  ;D



mistlampen op de klep verdwijnen, evenals de rand om het nummerbord, klep wordt dus niet volledig strak gemaakt.. dit om de koffer iets te verbreken  8)

ppveenstra

#12
Nog een foto van het eindresultaat van de nieuwe achterlichtunits.. Alles inmiddels aangesloten, en het werkt perfect!
Ook is er inmiddels een afspraak gemaakt voor na de vakantie ivm deels vlakken van de klep..? ;D




ppveenstra

#13
22 September: Interieur Project? :o

Zoals een ieder van jullie weet ben ik begonnen met een groot project, namelijk het grondig aanpakken van de binnenzijde van de wagen.. Op jullie een beetje op de hoogte te houden van wat er tot nu toe is gedaan, en wat er nog gaat gebeuren, heb ik maar even een update gedaan in mijn projectdeel:

Wat is er tot dusver gedaan
Vorige week ben ik begonnen met het spuiten van de remklauwen achter, deze zijn van roestrood omgetoverd tot zilvergrijs, een grote vooruitgang vindt ik zelf..Dit was echt een klusje wat al een hele tijd zou (1 jaar) maar waar ik nooit aan toe was gekomen..



Vervolgens heb ik alle delen die uit de auto vielen te halen, eruit gehaald. Dus de complete dash e.d.. Hierna heb ik alles geschuurd korel 280.. Ook de complete binnenzijde is geschuurd (licht grijze deel).. De wagen gaat a.s maandag naar de spuiterij waar alles wordt voorzien van een grondlak, om hem vervolgens weer op te schuren met korrel 500, en daarna alles in de kleur van de auto te laten spuiten..



Ook heb ik 60 m2 poleyestor mat gekocht, deze gaat straks dienen voor de nieuwe deurpanelen, die ik zelf ga proberen te maken.. Ook de vloer moet er aan gaan geloven en dus zal ook deze worden voorzien van poleyestor. En ach met 60m2 kan het nog eens een keertje mislukken zullen we maar zeggen? ::)



Ook mijn oude subs worden vervangen door de nieuwe pioneer dual voice subwoofers.. Deze kunnen extreem laag doordat deze subwoofer gebruik maken van een dubbele spoel, kortom het moet en zal nog harder kunnen..? O0



De nieuwe Subs:


Ook mijn stoelen gaan plaats maken voor nieuwe namelijk deze:




Vandaag kwam het goede nieuws dat de stoelen niet zoals beloofd 7 weken levertijd hebben, maar volgende week al binnenkomen!!? :D

Wat gaat er allemaal nog gebeuren tot januari 2006?
Er staan nog vele dingen op het programma namelijk:

Sportstuur, pook, ring om de pookhoes.
Aanbrengen witte tellerplaten (reeds gekocht).
Vloer/deurpanelen voorzien van poleyestor.
Raamband sponsor.
Ramen tinten.
Air brush op het nieuwe dashboard, en middenconsole.
Schroefset om meer te zakken.
Kofferbakklep vlakken.
Omrollen wielkassen (7 oktober)

En tot zover eerst maar even? :)




ppveenstra

Vandaag de nieuwe subs erin gezet





Afstellen, en aansluiten komt in een later stadium  :D

Ook een nieuwe composet erbij besteld van Pioneer, nu echter een 13cm uitvoering, deze mag de 2 compo's in de deuren gaan versterken  :D

Vanmiddag ga ik beginnen met de deurpanelen..

Kortom we houden jullie op de hoogte  :)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev