Advertenties


condensator

Gestart door dennis, 11 december 2004, 21:10:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dennis

hallo allemaal

ik heb een condensator gekregen,maar nou heb ik gehoord dat je hem op moet laden.hoe moet dat.Er zit een glaasje in met twee draadjes er aan. waar voor is dat.

alvarst bedank voor de informatie

Ferdi

uhm... volgens mij moet je gewoon op de voeding aansluiten en dan laat ie zich vanzelf op....  :-\

berry_p

nee, ze moeten inderdaad opgeladen worden.
iets van een weerstand die je moet aansluiten geloof ik.

kijk eens op http://forum.showyoursound.nl/ daar heb ik er ooit eens iets over gelezen.

Erik van der Velde

Eerst los aansluiten waarbij je de + aansluit op een weerstand, daarna de weerstand op de + aansluiting van je condensator. Enkele minuten wachten totdat die opgeladen is en dan kan de spanning er weer af.

dennis

en de - hoeft er niet op.Als je hem aan het laden bent.

moet je de auto starten.

Erik van der Velde

de - moet er ook op uiteraard, anders kan die niet opladen. Was ik vergeten te melden. Je auto hoeft je er niet voor te starten.

Marco

Ik dacht juist dat dat weerstandje bedoelt was om de condensator te ontladen (nadat je de kabels hebt verwijderd uiteraard). Zo kun je de condensator leegmaken om te voorkomen dat je een opdonder krijgt. Ontladen via botte kortsluiting zonder weerstand kan ook, maar knettert iets harder.
Apart opladen voor je hem aansluit is volgens mij niet nodig. Lijkt me ook een erg gehannes met zo'n klein l*llig weerstandje.

berry_p

voor opladen en ontladen.
ik kwam het toevallig vandaag tegen op de site van dls.
http://www.dls.se/pdf/bruxcap.pdf

Marco

Die Cap in dat PDF bestand is er 1tje zonder voltmeter en elektronica.
Volgens mij is dat opladen bij Cap's met elektronica niet nodig.
Als ik er aan denk zal ik vanavond mijn handleiding nog eens opzoeken.

Marco

Ik heb het zonet even nagelezen, maar er wordt bij mij niet gesproken over een speciale oplaadprocedure. Gewoon aansluiten en radio aanzetten. Als de Cap leeg is, laadt hij zich op dat moment vanzelf of.
Ook is een Cap met elektronica vaak ook beveiligd tegen verkeerdom aansluiten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev