Advertenties


Automaat schakelt spontaan terug.

Gestart door Rob W, 30 januari 2007, 23:08:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob W

Ik heb mijn 1.6 automaat nieuw gekocht in oktober 2003. Nu na 55.000 km schalelt de bak spontaan zonder te koppelen terug van de 4 naar de 3 bij een snelheid van boven de 80 km/h. Dit gaat gepaard met een enorme klap, alsof je over een boomstronk rijdt. Het lijkt wel of ineens het verkeerde tandwiel de overbrenging overneemt. Terugschakelen of opschakelen wil dan niet meer, ik moet eerst de motor opnieuw starten om zo alles te resetten.
Wie kent dit probleem?

Erix

Een kennis van mij had eenzelfde soort situatie met een mercedes automaat. Hier was het kickdown mechanisme onder het gaspedaal niet goed meer. Doordat ze bij een bepaalde snelheid meer gas moesten geven dan bij normaal niet-snelweg verkeer ging al op dat moment het kickdown principe werken in plaats van echt plank gast te moeten geven.
ZX-Audio · the finest audio products around

ids

Ik heb exact hetzelfde! daarbij slaat hij hem vast in een beveiligingloop waarbij hij helemaal niet meer op of af schakeld. Hij doet dit ook bij hard optrekken op oploppende opritten bv.

! keer laten uitlezen door de dealer en een storing opgelost maar hiermee was het probleem niet verholpen. schijnt dat de hydraulische bak dan vervangen moet worden! is een duur grapje overigens!! kost iets van 1000 eutjes...


Rob W

Na contact met Renault Nederland heb ik een afspraak voor reparatie gemaakt. Kost ca. 1100 euro  ;(. Hiervan wordt de helft door Renault vergoed i.v.m. de combi leeftijd en kilometers.
Er moet een kleppenhuis (?) in de bak vervangen worden. Ongeveer twee dagen werk.
Detail: Als ik handgeschakeld rij, heb ik (nog) geen probleem.

Patrick

Wij hebben dit een paar weken terug met een laguna gehad,
moest ook het kleppenhuis in de bak vervangen worden.

ids

#5
Is dit hetzelfde als het vervangen van de hydraulische bak? dat gaan ze dus bij mij doen (clio uit 2001) Anders ga ik nog wel even met ze praten:)

En is het normaal dat je kan vragen of renault de helft betaald? de mijne is nu dus 5 jaar oud maar pas 50K gereden? (gekocht 2e hands bij handelaar overigens)
Zou nogal schelen namelijk!

Rob W

De bak is eergisteren gerepareerd. De dealer heeft de reparatie uitgevoerd op aanwijzingen van Renault Nederland die op hun beurt weer aanwijzingen heeft gekregen van Frankrijk. De monteur vertelde mij (toen ik er speciaal om vroeg) dat hij een hydrolische klep heeft aangepast omdat deze kan blijven hangen. Toen ik vroeg of het probleem dan nu echt is opgelost zij hij "Afwachten". De auto heeft ruim twee dagen op de brug gestaan. Zal mij benieuwen hoe groot de nota wordt. Als ik het goed begrepen heb zijn er niet echt onderdelen vervangen, maar is het vooral arbeid.

Aan Ide Katt:
Ga bellen met Renault Nederland en leg jouw probleem voor. Niet geschoten is altijd mis! Heb je alle onderhoudsnota's bij de auto gekregen? Hier kunnen ze naar vragen.
succes!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev