Advertenties


Achterlichten; van origineel tot lexus tot...

Gestart door Alex, 14 september 2004, 21:03:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

peterachterop

de lampen die op pagina 1 van dit tpopic staan ;)

Remco v.K.

Oeps.... :-X Zien er wel leuk uit, niemand die ze kan leveren begrijp ik? En als je als club een partij uit het buitenland laat komen, zoals ze bij http://www.reichhard-motorsport.com staan?

Meganez

Ook reichard motorsport zal ze niet kunnen leveren...

Het duitse "In.Pro" is de fabrikant van deze lichtunits. De fabrikant zelf zecht ze momenteel niet meer te kunnen leveren, dus het lijkt me sterk dat iemand anders dat dan wel kan.

http://www.in-pro.de/cgi-bin/shop/de/shop_main.cgi?func=det&wkid=08011555893&rub1=Design&rub2=R%FCckleuchten,Renault&artnr=557&pn=0&partnr=9522

Ook de lichtunits van pagina 1 van dit topic (die uit spanje) zijn van het duitse In.Pro. Dit had ik later nog teruggevonden op een andere Spaanse site.

Voor meer informatie lijkt mij het het meest effectief om dat bij de fabrikant te vragen. Aangezien mijn duits echt bagger is, zou iemand anders van t forum In.Pro misschien wel willen mailen.

Hier de mail adressen die ik van In.Pro heb gevonden:

service@in-pro.de
kontakt@inpromedien.de

Tuned

ik zou er ook nie echt meer op rekenen  ::)

Alex

Op full speed de doorsnee lexuslampjes weer gezien voor maar 100 euro nu, toch niet gekocht ik blijf hoop houden op de lexuslampen met 3 bollen zoals op pagina 1.

Na een beetje geknutsel toch geprobeerd te vergelijken!  :D


Tony

En toch ... zijn de originele lampen mooier.
Het voordeel is dan weer dat: Hoe meer lexus er gemonteert wordt, hoe exclusiever de originele lampen worden.

Meganez

Wil nu echt binnenkort lexuslampen aan schaffen om de binnenkant te spuiten. Aangezien die mooie 3-lamps voorlopig niet meer in productie komen ga ik maar voor die 4-lamps. Nou valt het me op, dat die chrome uitvoering meestal een stuk goedkoper is als de zwarte. Nou wil ik weten of die chrome ook gewoon over te spuiten vallen? Ik denk namelijk dat dat chrome een dun coating achtig laagje is wat misschien wel gaat brokkelen als ik dat op ga ruwen. Of zou ik er gewoon meteen een primer op kunnen spuiten omdat het verder toch "bijna" geen last heeft van weersinvloeden... (door de kap die er nog overheen komt)

Timo Zuiderduin

ik zou zelf denk ik toch gaan knutselen met de zwarte aangezien die volgens mij onbehandeld is.
die chroom laag gaat denk ik wel brokkelen zoals je al aangeeft.
kijk bbijvoorbeeld een naar de koplampen van een fiets die plastic zijn met een chroom laag,.. daar brokkelt het ook vanaf zodra er kracht op komt te staan.

ben wel benieuwd of het je gaat lukken. succes in ieder geval!! :D

Andy

Volgens mij is het bij de lexus zo, dat alles chroom gemaakt wordt en dat bij de zwarte, de coating over het chroom is gespoten. Ik denk dat ze daarom ook iets duurder zijn. Ik heb de zwarte nml. zelf gehad, en had een kleine beschadiging aan de binnenzijde en daar kwam dus een stukje chroom door.


Timo Zuiderduin

p,.. dat zou wel heel erg vreemd zijn!!
het plastic is standaard zwart,.. dat wordt dan overgespoten in chroom en daar word weer zwart overheen gegooid?

nee,.. denk dat dat prijsverschil een kwestie van "vraag en aanbod" is.
met andere woorden,.. hoe meer vraag er naar een product is hoe meer er geproduceerd wordt en hoe goedkoper ze op de duur worden.

maar aan de andere kant,... het zou kunnen, onwaarschijnlijk maar zou kunnen!

Meganez

Hmmm, das wel een vreemde situatie. Als dit echt zo is, is de keus snel gemaakt.. anders kan ik er bij die zwarte 2 lagen vanaf gaan schuren..

Robert yellowDevil

#101
Hallo mensen,

Om ff met de deur in huis te vallen ik heb ook die luxus lampen in het zwart en deze ben ik op dit moment aan het spuiten,
maar daar zit gewoon een chroom laagje onder hoor.
Dit is om de simpele reden dat ze die lampen volledig in een chroom badje onder dompelen oa. voor de reflectors, (zelfs de achterkant is verchroomd ) zo krijgen ze dan de volledig chroomen versie en als ze zwarte willen hebben dan wordt deze daarna m.u.v. de reflectors zwart gespotenaan de bovenkant, de onderkant die is gewoon nog chroom.

Dus idd. duurder omdat er meer werk aan zit.

maar je hoeft deze chroom laag (en evt zwarte laag) niet te verwijderen als je gaat spuiten, gewoon ontvetten en spuiten, het heeft idd. niets te lijden omdat er nog een kap overheen komt dus.

Ik plaats binnen kort wel foto's als ze klaar zijn.

Timo Zuiderduin

ok, dan zat ik er helemaal naast met mijn mooie marketingpraatje hahaha!!!
maar als je het zo uitlegt zit er nog best wel logica in.

maar wat jij zegt dat het zonder schuren e.d. kan zou ik mee oppassen,. als de lak er niet heel hard opzit zit kan het dmv verwringen en zonlicht, vocht etc. toch af gaan bladderen.
LET OP!! ik zeg KAN, het hoeft niet te gebeuren!!

zelf zou ik het altijd voorbehandelen!


Dennis Postma

#103
Dan fabriseren ze die lichten ook lekker omslachtig, maar goed het is dus een verklaring voor het prijsverschil? :-\

Meganez

Heel logisch allemaal...

@ Timo Z.

Hoe zou je ze voorbehandelen dan? Helemaal kaal schuren en dan weer eerst opnieuw in de primer? Of lichtjes ruwen en dan spuiten maar...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev