Advertenties


Speakers

Gestart door SilverMegane, 6 januari 2007, 16:51:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rik


Haas

nog even wat omhoog schoppen. Van het weekend mijn versterkers en sub geplaatst. Nu alleen deel twee, heb al een composetje voor in de deuren en dash geknikkerd, maar wil nog wat achterin de hoedenplank. Nu schijnt dat nogal een probleem te zijn als je hoedenplank niet af fabriek is uitgerust met speakergaten? in de trant van.....ernstig duur nieuw en tweedehands niet aan te komen op korte termijn? Jullie hebben vast andere oplossingen????

Mrtijn

je kan je speakers toch ook gewoon onder de hoedeplank (stof) doen, tenminste dat heb ik.

Haas

klinkt dat fatsoenlijk dan?

Meganez

Bij een gewone woofer in de hoedenplank hoor je volgens mij geen verschil. Je hebt hier dan wel ook speciale speaker doek voor volgens mij. Dit zie je steeds meer bij nieuwere auto's dat de achterspeakers gewoon van onder de hoedenplank, uit het zicht gemonteerd worden.

Haas

subkist staat gewoon achterin en een composetje in de deuren en dash, maar het gaat me om de hoedenplank. Hoe monteren jullie die dan? Wil ze er wel ondermaken, das t probleem niet (ovalen of nog een compo, weet het nog niet), maar ik twijfel nogal of dat wel klinkt.....

loek

Ik heb ook een sub woofer in de kofferruimte liggen. Ik heb ovale speakers aan de stalen hoedeplank opgehangen.
Eerst heb ik van 12 mm MDF een frame gemaakt een met twee bouten aan de hoedeplank opgehangen. daartegen heb ik de ovale speaker geschroefd. Het MDF werkt trouwens ook als demper tegen trillingen. Het geluid is perfect. Ik zal kijken of ik er vanavond foto's van kan plaatsen.

Marcel

 !-!
Een tip. Ga even via internet naar conrad (www.conrad.nl). Ik heb daar Boschmann speakers besteld.
130 mm  2 weg  260 watt  type G-5532S. Kosten 21 euro, ja 21 euro het setje(2) en
hebben een beregoed geluid. Kwalitatief mooi uitgevoerd. De 165 mm kosten 27 euro het setje.
Ze passen in de standaard speakerruimtes voor en achter.

gr.Marcel


ForzaMollie

Citaat van: loek op 25 januari 2007, 12:08:04
Ik heb ook een sub woofer in de kofferruimte liggen. Ik heb ovale speakers aan de stalen hoedeplank opgehangen.
Eerst heb ik van 12 mm MDF een frame gemaakt een met twee bouten aan de hoedeplank opgehangen. daartegen heb ik de ovale speaker geschroefd. Het MDF werkt trouwens ook als demper tegen trillingen. Het geluid is perfect. Ik zal kijken of ik er vanavond foto's van kan plaatsen.
Citaat van: loek op 25 januari 2007, 12:08:04
Ik heb ook een sub woofer in de kofferruimte liggen. Ik heb ovale speakers aan de stalen hoedeplank opgehangen.
Eerst heb ik van 12 mm MDF een frame gemaakt een met twee bouten aan de hoedeplank opgehangen. daartegen heb ik de ovale speaker geschroefd. Het MDF werkt trouwens ook als demper tegen trillingen. Het geluid is perfect. Ik zal kijken of ik er vanavond foto's van kan plaatsen.

Ben benieuwd naar de foto's!
Aan je uitleg te lezen heb ik ze op de zelfde manier gemonteerd maar ik krijg achterin alleen de lage tonen, klinkt echt voor geen meter (als je achterin zit dan...)

loek

#39
Sorry voor mn late reactie. Had wat probleempjes met internet.





Hier zie je dus dat ik eerst een ring van MDF heb opgehangen. Foto's van de montage heb ik helaas niet. Ik heb geen last dat ik alleen lage tonen hoor. Zal miss wel aan je speakers of je instellingen liggen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev