Advertenties


Wooferkist in de cabrio

Gestart door RS-Ruud, 12 december 2006, 15:41:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RS-Ruud


Een tijdje geleden heb ik zelf een kist gemaakt voor in mijn megane cabrio. De kist is precies op maat gemaakt voor mijn kofferbak en 2 12inch woofers.

De kist is zo op maat gemaakt, dat ik de kist op heb moeten bouwen in de mijn kofferbak. De woofers klinken prima. NU HET PROBLEEM: de kist zit niet klem in mijn koffer dus er zitten wat trillingen tussen mijn carrosserie en de kist. Hoe kan ik dit oplossen? de kist kan er in principe niet uit. Iemand heeft me gezegd met PUR maar ik weet ook niet of dit alles is???:S

IEMAND TIPS?!?!?!


Mrtijn

Ja purschuim zou wel werken,

Maar kan je tussen de kier komen?

Dan zou ik gewoon een eierschuimmatje ertussen proppen

Greencabrio

Nou geloof me die van mij zit zo klem als het maar kan maar trillingen hou je!!! Dat komt door de plaat waar je dak op ligt als je dak open staat! Maar mocht het je lukken om die stil te krijgen dan hoor ik het graag!!! Trouwens je skiluik demonteren helpt ook een heel stuk!!!

RS-Ruud

Mrtijn: Tussen de kier kan ik wel komen, anders word ´t een beetje creatief zijn met slangetjes ofzo

Michael: M´n skiluik is er al uit sinds m´n eerste woofer;) Maar bedankt voor de tip.

Purschuim tast trouwens niet de lak aan ofzo?

Mrtijn

purschuim is er moeilijk af te krijgen denk ik ja

Timo Zuiderduin

#5
Purschuim zou ik zelf nooit gebruiken, dat wordt op den duur hard en droogt uit, als de boel dan gaat trillen dan verpulver je de purschuim en ben je terug bij af + dat je hele kofferbak vol met stof ligt!

valt het niet op te lossen door er bijvoorbeeld wigjes tussen te slaan? deze zie je als het goed is toch niet zitten omdat het op een plek zit die niet direct in het zicht is!

trillingen in de kofferbak kunnen overigens ook vanaf de bodemplaat komen! en vergeet natuurlijk niet je kentekenplaat+houder goed vast te zetten of eventueel op te vullen met schuimrubber o.i.d. hier kunnen ook vervelende trillingsgeluiden vanaf komen.
Hier had ik ooit bij mijn Audi behoorlijk last van!

Overigens was mijn kofferbakje inclusief het opbergvak van het dak helemaal beplakt met Bitumen! dit dempt ook de geluiden vanuit de kofferbak!

p.s. wanneer krijgen we foto's van jouw wooferkist Michael?  ;)

RS-Ruud

Is er niet een soort flexibele purschuim?
Een soort kit die uitzet ofzo?

Wat vinden jullie trouwes van m´n koffertje in opbouw?

Timo Zuiderduin

sanitairkit/ruitenkit

kofferke begint er netjes uit te zien, zou alleen wel proberen de kabels te verbergen/wegwerken.

nu kan er al snel iets aan blijven haken, en voor het zicht is het natuurlijk mooier als je ze niet ziet!

RS-Ruud

Hoi Timo,

Dat is inderdaad wel zo dat ´t mooier is als je ze niet ziet. Maar de ruimte is nogal beperkt, de woofers en de versterker passen in de breedte net erin. Vaak zie je dat de kabels in de plaat waar de versterker op staat weglopen. Maar dat is in dit geval dus ook de wooferkist, en die heb ik helemaal luchtdicht, dus ga ik nix meer aan doen;). Misschien dat ik iets anders creatiefs kan verzinnen met de kabels.

En sanitair/ruitenkit, zet toch niet uit?

Timo Zuiderduin

ruimte is inderdaad beperkt in jouw geval!
wat betreft de kabeldoorvoer, die kan je wel door je kist heen laten lopen en het daarna afdichten met Kit! dan wordt het ook nagenoeg luchtdicht!

die sanitair en ruitenkit zet idd niet uit, maar als je er genoeg tussenspuit vult het vast wel op! en het blijft wel flexibel!
doordat het een zacht materiaal is zal je ook geen geklapper meer horen omdat het dan tegen de kit aan trilt!

JanJ

Ik zou Terostat gebruiken..............

Dit is een soort kneedgum wat je er vrij makkelijk tussen kan doen. Het grote voordeel van dit spul is dat het eigenlijk altijd flexibel blijft en geen invloed heeft op je lak.

Succes ermee.

Gr. Jan  8) .


Edgar

Als tip misschien om de kabels weg te werken is om de versterker iets te verhogen en de kabels er netjes onder leggen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev