Advertenties


Waar vind ik de standaard scheidingsfilters van mijn rmc ph1?

Gestart door Meganez, 25 november 2004, 22:39:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meganez

Ik ga morgen een versterker kopen, een "jbl 755.6 1120 watt max"   ;D. Nou heb ik voorlopig nog geen geld voor nieuwe goede speakers, maar ik ben er wel al achter dat de vorige eigenaar er al redelijk goede pioneer speakers in had gezet. Deze zijn wel gewoon makkelijk aangesloten op de orginele bedrading, dus ik hoef alleen nog maar een paar (dikkere) draden te trekken naar de speakers toe en dan ligt alles al mooi klaar voor de toekomst. Nou weet ik alleen niet waar ik het scheidingsfilter voor de composet voor kan vinden? Ik weet niet of het uit maakt, maar ik heb in ieder geval een megane coupe 2.0 8v met alle ramen enz. electronisch.

Vincent

Ik weet niet of dit in een fase 1 ook is maar volgens mij is het standaard gewoon dubbel bedraad en zit het scheidingscircuit op de tweeter zelf.

maar aangezien de vorige eigenaar er andere speakers ingezet heeft (alleen deuren of ook tweeters?) zou het kunnen zijn dat hij ze zelf verstopt heeft.

Ook hierbij kan het zijn dat het scheidingsfilter in de aansluitdraad van de tweeter zit, dus dat er niet perse een los scheidingsfilter in hoeft te zitten die van de radio afsplitst en los naar de woofer en naar de tweeter gaat.

Meganez

Ik heb idd een phase 1. Als ik nu dan toch al mijn versterker aan ga sluiten is het dan wel verstandig om hem op de tweeter aan te sluiten (er komt "100 watt rms" uit de versterker op 1 kanaal, terwijl de tweeter nu "80 watt max", dus peak aan kan)

Vincent

#3
Ik zou als je een versterker gaat gebruiken zeker ff nieuwe bedrading trekken (niet moelijk) met wat dikker draad. (zeker met 100W RMS, toe maar!)

dan kun je meteen een afsplitsing maken in die draad voor je filter(s). die je wellicht makkelijk ergens onder het dashboard kwijt kan. (waarvan het demonteren helemaal een piece of koekie is)

dat je versterker meer levert als je tweeters aankunnen zou normaliter niet zo'n probleem zijn. je moet ze alleen niet extreem hard zetten. (maar met 100 w rms kan je al niet meer in de auto blijven zitten op vol vermogen).

ow sorry lees nu pas dat het peak is, euh verhaal gaat nog steeds op maar de kans dat je ze opblaast wordt wel erg groot! watvoor versterker en tweaters heb je dan? ???

maar voor tijdelijk kan het wel ff moet alleen heel voorzichtig zijn. dus als overbrugging naar wat beters no problem.


Meganez

Het is idd geen 100 watt rms, maar iets van 80 watt rms per uitgang voor de normale speakers. De tweeter is 1 van de goedkoopste pioneers volgens mij die de vorige eigenaar er in heeft gezet. De versterker is een 1120 watt max, 580 watt rms 6 kanaals versterker van jbl. De 755.6 gran touring serie.

Vincent

versterker volgens mij niets mis mee, idd gewoon op de tweeters aansluiten (wel ff dikkere kabels trekken) en gain niet te ver open zetten.

4 the time be?ng geen probleem, kan je op een later tijdstip een betere compo set aanschaffen.

Meganez

Met een beetje geluk, krijg ik de volgende composet van de kerstman...

JBL GTO-6506CE
16,5cm 2-weg componenten set

210 Watt max / 70 Watt RMS
Gevoeligheid 90 dB/W/m
Frequentiebereik 55Hz - 21kHz
Inbouwdiepte 5.9 cm
Plus One? woofer cone

Nou alleen nog hopen dat ik tot die tijd lief kan blijven  :P

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev