Advertenties


5e versnelling bekend probleem?

Gestart door $upergrover, 29 oktober 2006, 21:23:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

$upergrover

Ben via google op deze site gekomen en heb me door de FAQ gewerkt en heb het een en ander over de versnellingsbak gevonden.Heb het probleem dat bij het gas  terugnemen de versnelling uit z'n 5 "valt". bij 3 garage's geweest en het duidelijkste antwoord wat ik kreeg was dat het "misschien" aan het  blokkeer palletje/kogeltje ligt van de 5e versnelling. Weet iemand of dit in de bak zit of achter de deksel van de 5e versn? dus eigenlijk of de bak er helemaal uit moet of niet. er werd mij ook al verteld dat een ruilbak 1200 euro kost :?, en dat is zonder het sleutelwerk ;(
Het gaat trouwens om een megane 2.0 IDE (6/2000)


                                                                        GR. ;)

$upergrover

alvast bedankt voor de reactie, als ik wat meer weet laat ik het zeker even weten.................

                                                          gr !-!

Michel B

Dit was bij mijn megane (1.6e, 1996) inderdaad ook het geval. Ik ben terug gegaan naar de garage waar ik de auto had gekocht en zij hadden dit in een half uurtje opgelost. Ik geloof dat ze dat mechaniekje even los hebben gehad, goed schoongemaakt en weer goed vast hebben gezet. Sinsdien is de auto nooit weer uit de 5e versnelling geschoten

dick

thanx.........ook dit neem ik mee......... !-!

$upergrover

#4
Hier even de uitkomst van mijn versnellingsbak probleem. Hier een hele vrolijke meganerijder :) want het was inderdaad een losse borgmoer van de 5e versnelling, was binnen een uurtje klaar. Dat scheelt een paar eurie's, had al een paar aanbiedingen tussen de E800,- en E1000,- voor een andere bak 8)7, gelukkig niet nodig.....

Bedankt voor de reacties en tips _o_......


                                                                     Groeten  --

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev