Advertenties


Te veel toeren

Gestart door Obsesjohn, 23 september 2006, 18:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Obsesjohn

Mijn nieuwe megane (1.6 16v 5 deurs techline) vind ik ten opzichte van mijn vorige wagens carina1 1.6
volvo460 1.6 honda civic 1.6 veel meer rpm's maken.
Mijn vraag is eigenlijk is dit meer mensen opgevallen of is het "type"motor wat er in ligt.
Bij 120 km/pu heb ik nu 3500 rpm's bij de carina was dat 3000/3100 rpm's
bvd John

Voor de rest ben ik zeeeer tevreden over deze wagen.

Jeroen

Yep, vind ik ook, maar het hoort bij de 1.6 16v.(ik zit trouwens meer richting de 3800 toeren bij 120 km/h)

Waren je vorige auto's ook 16 kleppers?
Ik had hiervoor een coupé 1.6e (8 klepper) en die doet 3000 toeren bij 120 km/h.

willie

Mijn F1 doet 2800 tpm bij een snelheid van 120 per uur

willie

Bij 240 doet ie er 5600

markie

Heb ook een 1.6 en het viel mij ook al op dat de motor veel toeren maakten en
eigenlijk niet zo pittig rijdt.Heb ook last van een hapering in de eerste versnelling
behalve als ik de koppeling langzaam loslaat met toeren maken.(of kan gewoon niet rijden :))
groetjes

Marc H.

#5
Heel herkenbaar verhaal. Heb nu een 1.6 16v Megane II, maakt evenveel toeren als mijn vorige Megane I, Coupe, 1.6 16V. Maar gelukkig is MII een stuk stiller door meer geluidsisolatie. Coupeetje was ook 120 kg lichter, maar gevoel van minder pittig herken ik ook. Komt waarschijnlijk doordat Megane II een elektronisch gaspedaal heeft en een Megane I een staalkabeltje.

markie

Oh.. gaat dat electronisch, wist ik niet. Ben eigenlijk ook al een beetje aan het checken
of ik hem op een verantwoorde manier wat pittiger kan laten lopen.Moet wel zeggen als ik de motor
een beetje meer toeren laat draaien het allemaal wel een beetje sneller gaat. Moet toch
115 pk zijn...

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev