Advertenties


Radio springt altijd aan bij motor starten en houdt geen instellingen vast!

Gestart door Yskonyn, 4 juli 2006, 12:19:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yskonyn

Hallo mensen,

De radio is ingebouwd bij afleveren door het autobedrijf, maar niet op de juiste manier lijkt me...
Hij springt namelijk altijd aan bij het starten van de auto, ook al heb je hem helemaal uit gezet voordat je de motor af zette en daarnaast houdt hij geen enkele instelling meer vast. Radiozenders, Bass/Treble instellingen.. alles op nul na de auto opnieuw starten.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

peterachterop


Marc Brouwer

Rode en gele draad verkeerd aangesloten. Geel is volgens mij continu, ofwel "rechtstreeks op de accu". Rood is de geschakelde draad achter het contactslot.

Alleen het aanspringen van de radio ook al heb je hem uitgezet vind ik vreemd.  :?

Om wat voor type radio gaat het?
"We Shall Not Be Moved"

Edgar

Is niet vreemd hoor dat aanspringen iedere keer als de continu (rode draad) niet goed is aangesloten vergeet de radio al zijn instellingen. Dus ook of ie aan of uit stond de laatste keer is ie helemaal kwijt... Springt gewoon weer aan alsof het de eerste keer van zijn radiobestaan is dat ie stroom door zijn circuitjes voelt....

Timo Zuiderduin

inderdaad de rode draad, die is dan ipv direct op de accu via het contact geschakeld!

ff laten omgooien dus! slordig dat ze dat niet goed hebben aangesloten!

Yskonyn

Het gaat om een JVC radio.
Inderdaad slordig, alleen zijn het naar mijn weten gewoon 2 stekkers achter het dashbord die in de radio worden gestoken...? Zou dan een van de stekkers niet goed zijn? Ik begrijp dat rood en geel dus omgedraaid moeten worden?
Hoe zit het op dit moment met evt leegtrekken van de accu?

Marc Brouwer

Dan zit de aansluiting van de ISO stekker niet juist. Je zou dan de stekker van JVC moeten vergelijken met de originele bedrading aan je ISO stekker.

Ik zou hiermee teruggaan naar de persoon die het heeft ingebouwd en het goed laten doen. Wat betreft je accu levert dit geen problemen op.  !-!
"We Shall Not Be Moved"


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev