Advertenties


Schade door landbouwvoertuig

Gestart door Rick Santbergen, 1 juli 2006, 16:29:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rick Santbergen

Ben net 1 dag lid van forum maar zou graag mijn verhaal willen vertellen wat er zojuist 2 uur geleden is gebeurt. Ik heb een Renault Mégane Coupé uit 96, 2 maanden mijn rijbewijs en 1 maand in het bezit van deze auto.

Ik reed op een parralelweg met aan beide kanten een berm en ruimte voor tegemoetkomend verkeerd. Van de andere kant kwam een 4 meter breed landbouwvoertuig.  :? Ik ging met mijn halve auto in de berm staan en wachtte (STOND STIL!). Vervolgens schampte het landbouwvoertuig met zijn grote banden de hele zijkant van mijn auto.  N Ik ben meteen omgekeerd en erachteraan gegaan. Meneer de Boer had het niet gemerkt en pas 6 km later kon ik er voorbij om hem aan de kant te dwingen.  8)7

Vervolgens verteld de boer mij, dat hij 4 meter breed is net zoals de weg, en dat ik maar meer aan de kant had moeten gaan.  :? (oftewel helemaal in de berm, want hij kan niet door de berm rijden volgens hem). Ook beweerde hij dat ik nog reed (wat volgens mij niet uitmaak?). Ben ik nu lomp of is hij hier harstikke fout? Graag jullie mening. Auto is aan hele zijkant beschadigd (foto's volgen) Schade gaat ver boven de duizend euro kosten.  >:( >:( >:(

Er is geen politie bij geweest, schade formulier is ingevuld waarop stond dat hij op mijn rijbaan reed en dat ik stil stond half in de berm.


gast apeldoorn

lekker....

die boer is gewoon de ###...zijn verzekering kan betalen!

ik zal je advies geven,,,,,haal er altijd politie bij!! ook al is het familie of vrienden...


dennis (red-devil)

heeft hij ook onder het schaderformulier een handtekening gezet zo ja dan maak je wel een grote kans dat het zijn schuld is zo niet dan kan het als nog moelijk gaan worden om dat je er geen politie bij hebt gehad
Red-Devil

Stefan

hij is gewoon hartstikke fout!
het feit dat hij met een voertuig van bijzondere afmetingen rijd wil niet zeggen dat hij meer rechten heeft ofzo.
Hij zou juist zijn voertuig meer in acht moeten nemen mbt de maten. Hij draagt zelf verantwoordelijkheid voor het feit dat hij met zo'n gevaarte onderweg is.
Je stond zelfs in de berm, stil, te wachten!
stel dat de berm maar een breedte had van een halve auto en je helemaal in die berm stond(dus niet verder kon) dan was het dus ook gebeurd...
Hij weet wel dat ie fout zit, maar wil er onderuit komen.
Gewoon verzekeringspapieren invullen, je staat gewoon in je recht
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rick Santbergen

Hij heeft handtekening onder het schadeformulier gezet, Ik was zo in shock dat ik vergeten ben politie te bellen. Mentaal was de klap nog veel harder  ;(

Stefan

ik neem aan dat je HEM wel als schuldige op het formulier hebt aangegeven...?
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rick Santbergen

Hoe bedoel je als schuldige?
Als je het lees zie je dat hij de schuldige is. Maar zelf vond hij niet dat het zijn fout was.

LVD

Je staat idd in je recht.
Hopelijk zal je eigen verzekering ook helpen om je recht te halen.
Een vriend van mij, heeft ook zoiets eens gehad. Die reed bij mij vandaan, door een smal straatje, een kant auto's en dus een rijbaan vrij. hij reed op de verkeerde helft de auto's voorbij, en zag dat een tegemoet komende auto kwam. hij is stil gaan staan, en de tegemoet komende auto reed tegen hem aan.
Ondanks dat hij op de verkeerde baan reed, kreeg hij zijn gelijk, omdat hij het meerendeel van de geparkeerde auto's voorbij was, dus niet 123 terug kon en het feit dat hij stil stond, je bent nl. bijna altijd de klos als je tegen een stilstaand (geen geparkeerd) voertuig aanrijdt.
Zijn verzekering heeft hem wel geholpen bij het verhalen van de schade bij de andere partij...

Rick Santbergen

Ben nog vergeten bij te zetten dat ik 3 vrienden in mijn auto had die alles gezien hebben (natuurlijk)
Ik heb rechtsbijstand bij mijn verzekering dus moet mijn verzekering mij wel helpen. Landbouwvoertuig heeft natuurlijk geen schade wat het voor de verzerking moeilijker maak.

Stefan

Citaat van: Wrecked op  1 juli 2006, 16:41:25
Hoe bedoel je als schuldige?
Als je het lees zie je dat hij de schuldige is. Maar zelf vond hij niet dat het zijn fout was.

je moet volgens mij altijd onderaan het formulier aangeven welke partij volgens jij de schuld draagt.. Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

LVD

klopt ja.. als jij degene bent die schade heeft, vrij essentieel, om dat vakje aan te kruisen met zijn handtekening eronder...

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rick Santbergen

Oke dat is dus niet ingevuld  N

Stefan

hmmmm
dan mis je wel ff een essentieel onderdeel N
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Rick Santbergen

Maar hij had het dan toch nooit ondertekend want meneer vond het niet zijn schuld, ik had maar aan de kant moeten gaan.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev