Advertenties


Standaard of niet?

Gestart door Yskonyn, 25 juni 2006, 13:42:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yskonyn

In mijn wagen zitten de volgende speakers:

2x bovenop het dashboard
2x voorin de portieren

Deze zijn standaard uit de fabriek neem ik aan , maar achterin:

2x Philips (geen idee wat het type is, ik heb de auto nog niet) achterin de hoedenplank.

Is dit standaard?
Zoja hoe is de kwaliteit van de standaard speakerset in de wagen? Ik ben niet geinteresseerd in dikke subwoofers, maar in een mooi gebalanceerd geluid met goed diepe, middel en hoge tonen.

Zelf heb ik nog een setje Pioneer speakers liggen uit mijn vorige wagen die een heel mooi geluid geven, maar dit zijn 2-weg speakers en heb op dit forum gelezen dat je dit beter niet kunt doen?  :?
Vandaar de bovenstaande vraag! Y

Stefan

volgens mij haalde ik toendertijd inderdaad ook Philips speakers uit de auto ja.
Deze zijn volgens mij standaard geweest inj een bepaalde periode
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Yskonyn

Maar... hoe is de kwaliteit van de standaard speakerset in de wagen?

Kenny Mattheus

Kwaliteit ligt aan vele dingen natuurlijk.
Niet iedereen speelt dezelfde muziek, niet iedereen vind hoge tonen belangrijk, niet iedereen vind bas belangrijk...
Dus het beste wat je kunt doen is gewoon een schijfje insteken van het genre muziek dat je het meeste beluisterd en dan eens horen of jij ze kwalitatief goed vind spelen of dat je vind dat het beter kan  ;)
GoD WHaS HoRNy WheN He CreaTeD My CaR , THaT'S WHy BiTCHeS LoVe HeR

Stefan

De standaard speakers zijn uiteraard niet het beste wat er te verkrijgen is.
het ligt er maar net aan wat je zelf vindt
Als je wat verbetering in geluid wil kan je door de standaard speakers te vervangen voor een setje goede andere speakers al heel wat bereiken.
het ligt overigens ook voor een heel groot deel aan de kwaliteit van je radio Y
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ForeverYoung

ik vind de standaard deurspeakers en tweeters onder de voorruit toch erg netjes, natuurlijk niet 'het beste wat er is te verkrijgen' maar dat hoeft ook niet ;)

solidsjakie

Ik heb nog steeds mijn standaard speakers in mijn auto, en dit klinkt helemaal prima. Het is mij geen geld waard om er duurdere boxen in te zetten, de huidige voldoen prima.

Ik heb er wel een andere radio ingeplaatst. Een Sony, deze wil de std boxen prima aansturen.

We hebben een inbouwer op het werk, welke mobiele telefoons e.d. inbouwd, ook radio's enzo, en deze zegt ook dat de standaard boxen kwalitatief heel goed zijn.

Yskonyn

Nou het is dan zover, gister de wagen op kunnen halen en inderdaad is er niets mis met de speakers!
Je merkt inderdaad dat bij hogere volume instellingen de speakers moeite beginnen te krijgen met hun volle toon te houden, maar ik hou er toch niet van om als een rijdende discotheek rond te toeren.
Bas, midden en hoog allemaal prima in orde wat mij betreft!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev