Advertenties


versterker heeft continu stroom

Gestart door Hans, 8 november 2004, 20:40:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans

Hallo,

Ik heb een Pioneer DEH-8600MP gekocht en ingebouwd in mijn Renault Megane.
Mijn versterker heeft nu continu stroom ook al is de autoradio uit en de sleutel van het stopcontact!

Heb ik iets verkeerd aangesloten of is dit normaal?

berry_p

je moet de sleutel ook niet in het stopcontact steken, levens gevaarlijk? :o
:)


waarschijnlijk is de remote controle verkeerd aangesloten en heb je een draad gepakt die continu 12v levert, en dus denkt de versterker dat de radio nog aanstaat.
even een draad zoeken die 12v geeft zodra je de radio aanzet.

Michel Cijs

heb je wel de kabel aangesloten van de radio naar de versterker die ervoor zorgt dat de versterker reageert op het aan en uitgaan van de headunit ????

Ferdi

welke versterker? die van je radio zelf of een externe versterker?

als het die van je autoradio is kan het zijn dat je de gele ( memory) dus continu stroom voor je zenders en zo omgedraaid hebt met de rode ( switch) draai die eens met elkaar om dan zal het goed komen...

als je de externe versterker continu stroom krijgt moet je een schakeldraad vanaf je radio naar de versterker leggen. dit is een dun draadje wat meestal aan je signaalkabel ( blauwe tulpenkabel) vast zit... dit sluit je aan op de blauw-witte van je radio en op de versterker zit die ook ergens... deze kabel geeft een seintje als de radio uitgaat de versterker ook uit gaat.

dan zal het probleem wel zijn opgelost succes ?:D

Hans

Ik heb een blauwe kabel aangesloten...op het moment dat ik de radio aanzet gaat mijn antenne omhoog.
Ik heb idd een blauwe stroomkabel vanaf de externe versterker op de gele accu kabel aangesloten..
Moet ik dit anders aansluiten?

Ferdi

daar heb je al... de blauwe draad moet je op de blauw-witte op je autoradio aansluiten... die geeft pas stroom als je de headunit aanzet nu krijgt ie continu stroom, dus denkt je versterker dat je radio aanstaat....  ;)

Hans

Moet ik dan de kabel van de elektrische antenne op de continue stroom aansluiting plaatsen?

Ferdi

die sluit je ook aan op je blauw-witte draad van je radio
die antenne gaat dan ook naar boven zodra je het contact van je auto aan zet , en dus je headunit stroom krijgt  ;D

Hans

ik kan er maar 1 draadje daar op aansluiten!

Marco

Als je er 1 draadje op aan kan sluiten, dan kun je er ook 2 op aansluiten. Gewoon goeie krimpverbinders gebruiken.

Ferdi

er zijn meer problemen..... heb hem net op msn gehad.. hij heeft de gele draad die achter je radio uitkomt doorgekoppeld op de versterker  :-[ alles zit verkeerd... ik heb het hem uitgelegd dat ie morgen maar naar de autospeciaalzaak moet om een bedradingssetje voor de versterker te halen en die draad gelijk los te koppelen van zijn versterker voordat zijn auto uitbrand....
ook moet ie daar maar even raad vragen over hoe die het moet aansluiten, als ie daarna nog vragen heeft moet ie die hier maar stellen....  ;D  :D

Hans

Hallo,

Ik wil toch even reageren hierop dat mijn versterker reeds gemaakt is en mijn radio is door de speciaalzaak opnieuw ingesteld.
Nu klinkt het echt VET in de auto  8)

Ik heb een Pioneer DEH-8600MP gekocht...in de winkel voor 799 euro..maar heb hem gekocht voor EUR 482  ;D

ThE-BaKeR

Gefeliciteerd! Nu kun je in elk geval met een gerust hart autorijden en muziek luisteren, zonder kans op kortsluiting!  :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev