Advertenties


auto start niet goed met kaart

Gestart door jakira, 9 mei 2006, 12:57:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jakira

ik heb een megane11 van 2003
de laatste tijd start hij slecht met de kaart
het is net of hij dood is soms gaat de motor iets aan en dan weer dood
ik moet vaak het kaartje er in en uit doen dan heb ik geluk dat hij start
ik heb de auto laatst 3 uur bij de dealer gehad ze konden niks vinden
startmotor is goed de accu is goed bobine is nieuw
ik snap er niks van het kan ook dagen goed gaan
wie kan mij helpen
groet jakira

sebastiaan

misschien heel raar maar zit er niet iets in de gleuf waar de kaart in moet?
mijn kleine heeft ooit eens een snoeppapiertje er in gedaan.. toen deed ie het ook niet.

GVR

Niet toevallig iets nieuws ingebouwd?  :?

Jeroen


jakira

ik heb er niks nieuws ingebouwd en hij start niet met alle twee de kaarten

Jeroen

Lijkt mij dan iets met de kaartlezer ?

jakira

ja hij gaat dan wel op contact
vanmiddag had ik het weer en toen ging mijn dagteller ook in eens op nul staan en toen kon ik hem starten heel raar

Paul

Conroleer even of dat de accuklemmen goed vast zitten.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Roy

als je de kaart er in stopt en je drukt op start dan gaat ie wel op contact?
maar slaat niet aan? wel een tik? of helemaal niks...?

kijk anders ook ff onder de kap (had laatst ook lang zitten te zoekken) volg de MASSA kabel naar het blok (schuin naast de accu naar beneden(links) )
heb namelijk al twee gehad ze daar waren geknapt op de bevestiging
su6
roy

Jacob

Als ik moest gokken, dan zou ik ook de kaartlezer zelf aanwijzen als schuldige. Maar we mogen wel verwachten dat de dealer die al gecontroleerd zal hebben (wat moeten ze anders in die drie uur hebben gedaan?)

jakira

ja ik ga er ook van uit dat ze de kaartlezer hebben na gekeken
ik weet het ook niet meer
ik weet ook niet wat ik nu nog moet doen ik word er niet goed van
ik heb de auto nog geen jaar maar als ze het niet kunnen vinden moet ik op zoek naar een andere auto en deze auto vind ik juist mooi
maar als de auto vaak niet starten wil heb je er zo weinig aan

ivo1971

ja dit heb ik ook soms , steek de kaart erin , druk op start en gaan m,n wielen in display uit en dan even wachten , soms start hij daarna of soms ook niet.
trek dan de kaart er uit en op slot en dan weer van slot af , en weer op nieuw proberen.

dynamique

#12
Citaat van: jakira op  9 mei 2006, 12:57:19
ik heb een megane11 van 2003
de laatste tijd start hij slecht met de kaart
het is net of hij dood is soms gaat de motor iets aan en dan weer dood

dan toch mijn eerste bericht hier op het forum, ik heb een megane2 van 2003, dynamique luxe 1.4 16V  en heb volgens mij hetzelfde probleem...

heb dan wel de handfree card, maar of hij nu wel of niet in de gleuf zit, de ene keer start hij perfect in 1 keer, maar de volgende keer duurt het even voor hij aanslaat, en dan een vreemd 'hees' geluid, alsof hij schor is en niet aanslaat, na even slaat hij dan wel aan, maar zakt vrijwel direct terug in touren, dit trekt soms bij en soms valt hij uit. soms met even het storingslampje dat gaat branden en daarna direct weer uitgaat. maar dit alles is dus soms...vaak start hij gewoon wel goed in 1 keer, dat is dus het erge..geen blijvende storing.

heeft al meerdere keren bij de garage gestaan, onder de topgarantie, ze zeggen alles gedaan te hebben, motor geupdate aan de server, van alles vernieuwd en gereinigd, en toch nog steeds dit probleem, en nog de rekening sturen ook, want de topgarantie vergoedt niet helemaal alles...

iemand hier een idee wat het kan zijn?? vandaag nog weer geweest ivm airbag lampje en "stuurkollom vrij" toen hebben ze nogmaals wat gedaan aan het starten maar ze zitten daar zelfs met de handen in het haar, ze hebben het nog nooit meegemaakt...

heb de auto nu bijna een jaar, verder perfecte auto, alle luxe erop en aan, rijd ook heerlijk, alleen dit is echt een zwaar minpuntje aan mijn megane...


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev