Advertenties


houder voor tweeter

Gestart door dago, 14 december 2004, 18:36:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dago

Weet iemand of er standaard tweeterhouders zijn voor een renault megane coupe (2000) of moet ik dit zelf in elkaar knutselen, zo ja iemand suggesties of foto's van zo'n oplossing.?Heb namelijk een MB quartz composet maar weet niet hoe ik de tweeters voorin op het dashboard in de daarvoor bestemde ruimte krijg gemonteerd.


Geert

Bij mij heb ik de gaten opgevuld met wat oude kranten, daarna tweeters erin kapje erop en het zit genoeg vast.

ThE-BaKeR

Als je er standaard al tweeters in had zitten, zitten de houders er natuurlijk bij. Of als je van die custom-fit speakers koopt, zitten er ook wel houders bij. Bij mijn Pioneer TS-A131 speakerset(speciaal voor Renault etc...) wel in ieder geval...

dago

nou ja dat hoopte ik ook, maar MB quartz doet er alleen een paar ringen en een paar beugels bij en that's it. Dus het wordt of figuurzagen, maar hoe krijg ik dat gebeuren dan vast onder het kapje.

DIe oude krantentruc, daarmee heb je toch nog steeds geen bevestigingsmogelijkheid?? of zie ik dat verkeerd, tweeters los daarin laten zitten lijkt me geen goed plan

RuuP

hehehhee,

precies diezelfde pioneer ts-a131 heb ik er gisteren ingebouwd.
maar die beugels die er standaard bij zitten voor de renault klopten
niet met de ruimte waar de tweeters in komen

was veeeel breder dan de houdertjes

voor de rest trouwens een prima setje speakers btw
zit genoeg "sound" in

ThE-BaKeR

Citaat van: RuuP op 15 december 2004, 14:26:32
hehehhee,

precies diezelfde pioneer ts-a131 heb ik er gisteren ingebouwd.
maar die beugels die er standaard bij zitten voor de renault klopten
niet met de ruimte waar de tweeters in komen

was veeeel breder dan de houdertjes

voor de rest trouwens een prima setje speakers btw
zit genoeg "sound" in

Past prima hoor. Je meot alleen een stukje plastic ergens van afknippen.

ppveenstra

ik heb de tweaters gesoldeerd aan de kapjes die de gaten afdekken (in je dashboard) zal morgen wel even een foto nemen om het verhaal te verduidelijken, zo blijven ze tenminste prima op hun plaats!!

Ronald

#7
heb vanmiddag een setje tweeters gekocht van het merk   mac audio ..

hier zit 1 ring in,( Voor elke kant 1) deze passen precies in de rondering  (uitsparing) van het frontplaatje van de tweeters:D
 
deze heb ik met het lijmpistool, tegen de frontplaatjes aangelijmt .. de onderzijde de openruimte onder de tweeters heb ik opgevult met dempingschuim ..
gaat prima klinkt prima is weer een verbetering,in geluidbeeld in de auto
Nu de deurspeakers nog eens vervangen dan is het geluid helemaal in orde..


  :D helemaal toppie  :D

dago

zou je hier misschien een fotootje van kunnen posten?? Bij mijn MB Quartz kreeg ik ook ringen maar ik vraag me af of die passen

Ronald

#9
zal eens kijken of ik 1 kiekje kan maken, van mijn tweeterplak actie




is aardig geluk dacht ik zo ...
geluid is stukken beter ...
had eerst voor in de auto, bijna geen hoog , veel laag midden..maar hoog hoe maar..
het gehele geluid beeld is nu veel beter geworden ..
is dus helemaal toppie

harm

#10
ik heb een keer een 206je? gezien die de tweeters aan de raamstijl had zitten, de? tweeters waren gemonteerd in van die meterhouders voor laggas en turbodruk meters, deze staan wel in de katalogus van autostyle 2003-2004, persoonlijk vind ik dat de beste oplossing. :D :D :D
gr. harm
calque sans air ride
http://www.klikhierniet.net

peterachterop

harm, als je een beetje met polyester overweg kunt, is t ook zelf te maken.

peterachterop

Zoek en gij zult vinden.

http://home.hetnet.nl/~melissa-jeroen1/index.html

(het is geen megane coupe maar het idee is wel duidelijk zo)


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev