Advertenties

slotbouten in mijn velgen

Gestart door peter18, 19 januari 2006, 16:19:46

Vorige topic - Volgende topic

peter18

ik heb nu een poosje een renault megane cabrio maar nu ben ik erachter gekomen dat in mijn
velgen slotbouten zitten lekker handig is dat vooral als je geen sleutel hebt en de vorige eigenaar ook niet meer
nu is mijn vraag weet iemand een manier om deze eruit te krijgen want als ik nu lekke band krijg heb ik een heel groot
probleem

alvast bedakt,

peter

Joost-cabrio

tja op elke slotbout zit een apparte nummer en asl je dit nummer niet heb dan zou je toch met iets moeten proberen of zelf maken.
Mijn tip is:
aan elke slotbout een pin of schroef aan lassen zodat je zo kunt proberen hem er uit te draaien.
dan zijn ze er in ieder geval uit.

suc6

Timo Zuiderduin

Je kan ook zo'n spuitbus meenemen dat als je onderweg een lekke band krijgt dat je hem in ieder geval kan repareren (mits het gat niet al te groot is dan).

maar ik zou ze inderdaad losmaken op de manier die Joost al aangeeft en dan gewoon een nieuw setje halen. kosten zijn ongeveer 30-35 euro.
en dan heb je er gelijk 2 setjes sloten bij.

Rmc_Jelluh

er zijn speciale speutels voor die draaien zich vast in jou slot bout en kun je naderhand in een bank schroef er weer uit halen. (hiermee worden velgen wel eens gejat :S ) ze zijn er duur. dus ik zou zeggen idd ff een bout ofzo erop lassen en nieuwe slotbouten erin ;)

Greencabrio

hoop niet dat je mooie velgen heb want even een boutje erop lassen zonder je velg te beschadigen is niet voor iedereen weggelegd

Birt

Wat voor slotbouten heb je dan. Renault velgen zit er ook een boutje in het dekseltje. deze kun je met een punt tangetje er ook wel afkrijgen. Je hebt types met een echte sleutel, maar ook met een speciale dop voor op de sleutel (ratel). Die met speciale dop worden ook wel eens nagemaakt met aluminium die ze van een mal gieten. maar dit is wel omslachtig.

suc6

peter18

waar kun je zo'n sleutel kopen en wat kost die ongeveer want dat is mischient wel de beste oplossing

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev