Advertenties


elektronische storing

Gestart door Tom P, 19 januari 2006, 10:44:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tom P

Deze morgen gingen alle lichtjes branden en kreeg ik de melding dat er zich een elektronische stroring voordeed aan de stuurkolom. De stuurbekrachtiging en de ABS vielen weg en de naald van de snelheidsmeter bleef op 0 staan.
Ik belde Renault-Assistance die vlug iemand stuurde. Na een aantal keer de motor aan en af te hebben gezet was het probleem opgelost. Ik heb morgen een afspraak bij de Renault garage.

Iemand al met gelijkaardige problemen geconfronteerd geweest?

GVR

Zo erg heb ik het nog niet gehad gelukkig. :o

drbiqs

#2
Zo erg hoop ik het nooit te krijgen. :D :D
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Bob

Volgens mij heeft mijn collega met zijn Grand Tour hetzelfde probleem gehad. Ik weet er echter het fijne niet van.

Jeroen

En dan nog steeds voor een GT gaan Bob  :)

@ Tom, ik heb genoeg storingen gehad, maar deze (nog) niet.
Wat voor motor heb je en van welk bouwjaar is je auto?


Tom P

Het is een 1.5 dci van juni 2005.

Gisteren na de storing 's morgens en na een controle door Touring wegenhulp (ingeschakeld door Renault Assistance en na 40 minuten ter plaatse was, wat ik zeer redelijk vind op het spitsuur in Brussel ) deed het probleem zich rond de middag weer voor midden in een file. Toen stond de wagen een aantal uren stil. Hierna volgde een rit op de snelweg van ongeveer 140 km en het probleem deed zich niet meer voor.

Deze morgen rit naar de Renault-garage: Geen storing

Deze morgen in de garage:

- Motor aan de computer: niets gevonden
- Testrit: niets gevonden
- Raadpleging van de gegevensbank van Renault: Storing niet gekend bij Renault

Advies: Kom terug als het probleem zich nog eens manifesteert.

Hebben jullie enige goede raad voor mij?

Alvast bedankt.

Jeroen

Dit is zwaar klote.

Ik heb in het begin ook een probleem gehad, maar de computer zei niks aan de hand.
En dan komen ze in de garage ook niet veel verder, maar het probleem blijft.


Jeroen

Tom, misschien heb je hier iets aan:

Citaat van: Paul-Meg2 op 21 september 2005, 20:38:36
:) Ik ben er kind aan huis.

2 weken geleden ben ik nog langsgeweest, toen is
er de.....uhm.....doordraaidoorvoer (of zoiets) van de
stuurairbag vervangen vanwege een draadbreuk.
Op deze reparatie heb ik gewacht, kan me niet voorstellen
dat het toen verholpen is, ze vertelden wel trots dat ze
een stadslichtje hadden vervangen.

Maar moet vrijdag toch nog even wat ophalen bij de
dealer, zal er wel eens naar vragen.


Even Paul-Meg2 benaderen wat voor storing hij had.

Paul B.

Dat was een storing met betrekking tot de airbag('s). Er ging steeds
het airbag lampje aan en uit en aan en uit en uiteindelijk bleef ie branden.

Bovenstaand probleem ken ik gelukkig niet, maar als er een kabel voor de
airbag in de stuurkolom kapot kan gaan, dan kan er natuurlijk ook een
andere kabel daar kapot zijn/gaan.


GVR

Mijn display geeft nu en dan een keer aan STOP inspuiting defect. Maandag wordt hij uitgelezen.Ben benieuwd. ::)

Tom P

Wat eigenlijk opvalt is dat de storing zich telkens voordeed in een (vrij lange) tunnel. Ook de persoon van Touring Wegenhulp sprak van "frequentiestoringen in de tunnel". Hoewel het niet zou mogen voorvallen is dit misschien een verklaing.

Tom P

Gisteren deed het probleem zich opnieuw voor >:(. M'n auto werd getakeld naar de renault-dealer. Rij nu met een vervangwagen rond. Ben benieuwd hoe ze het zullen oplossen.

GVR

En wat doet de vervang auto in die tunnel 

Tom P

Heb de bewuste tunnel nog niet getrotseerd met de vervangwagen (een 1.5dci grandtour 105pk). Zal volgens mij ook de oorzaak niet zijn van de storing want deze keer deed het zich  bovengronds voor, op een geheel andere plaats.

Ik hoop enkel dat ze de oorzaak vinden en het voor eens en voor altijd oplossen want het werkt serieus op mijn zenuwen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev