Advertenties


Carputer in Megane Coup? 2.0 16V phase 1

Gestart door Tain, 10 januari 2006, 18:19:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tain


Megane Carputer project






Waar het beeldscherm moet komen...





Het dashboard zoals het was...

Het dashboard zoals het moet worden!



Sta voor stap...





































Na lang nagedacht te hebben over waar en hoe het 7" lilliput beeldscherm precies in het dashboard moest komen, heb ik uiteindelijk een 2e bovendeel van mijn dashboard bij de sloop gehaald. Dit heb ik voornamelijk gedaan uit voorzichtigheid, als alles zou mislukken gooi ik het weg en ziet mijn eigen dashboard er nog piekfijn uit.. Dat schermpje op de foto is alvast een mal, op ware grootte uitgeprint en op spaanplaat geplakt...

Nadat ik het leer, in de ronding die hier boven is afgeplakt, had weggesneden, heb ik in die vorm een randje van karton gemaakt en er met plakband om heen geplakt, en vervolgens het geheel afgeplakt met folie.
Hier overheen ben ik gaan plamuren met polyesther, er was een heel potje in verdwenen. Vervolgens na het geheel grondig te hebben geschuurd, had ik een platformpje dat ik er vanaf kon trekken. Hierop kon ik verder gaan knutselen.

Toen vond ik bij de gamma (bijbaantje) in het oudijzer een oude ventilatorkap, zo'n grote fanguard. Die leek me nogal geschikt, qua vorm en de maas was heel fijn. Even aan de slag met een kniptang en dit is het resultaat...

Vervolgens plamuren....


...


en plamuren....

...En opeens ziet het er zo uit!
(Het echte schermpje was, zoals je ziet, inmiddels binnengekomen.)

Nu er al wat vorm in begint te komen, zijn we toe aan de voorkant. Deze moet vooral strak zijn, want daar zit je tenslotte continue naar te turen...
Het eerste beginnetje: boven het schermpje een zwart plastic hoekstripje, er aan vast geplamuurd...

Aan de zijkant ook een hoekstripje en linksboven het gat flink dicht geplamuurd...

Na wat schuurwerk heb ik de lcd uit het behuizinkje gehaald, samen met de displaycontroller en buttons etc.
Het idee is om het kapje ??n geheel te maken met de behuizing van het display...

De rechterkant kan weer het beste worden gedicht met gaas...

Na al dat schuren en plamuren t?ch even kijken hoe dat nou in de auto staat hoor...

Het displaytje/lampje dat origineel in mijn auto zat om aan te duiden of ik mijn riem om heb of dat er een deur open is, wilde ik er ook weer in terug hebben, even een gaatje maken dus...

Afwerken.. en tada!! :+

Nu nog het displaytje voor de buitentemperatuur en tijd uit mijn auto aan de andere kant van de TFT...

Na het lijmen en afwerken d.m.v. plamuur is dit het resultaat!

Nog een belangrijk item dat ik er pers? in wilde hebben: een cardreader.
Mijn grote hobby is onder andere ook fotografie en vind dit dus wel zo makkelijk als ik er op uit ga met mijn auto.
Heb deze er dan ook zorgvuldig ingeveild, met ondersteuning voor alleen Compact Flash en SD, ivm ruimte, en omdat 12 van die sleufjes er in er gewoon niet uit zien...

Vervolgens, na het aanbrengen van het laatste deel, ook m.b.v. gaas, het deel dat moet aansluiten op mijn km/toeren tellers, heb ik het kapje flink onder handen genomen met heel fijn schuurpapier en spuitplamuur..
Bijna alle oneffenheden zijn er uit en alle kleine gaatjes zijn gevuld...

Na de laatste laag spuitplamuur nog ??n keer kijken in mijn auto! Waarna ik hem tevreden naar de spuiterij kan brengen, om er een professioneel laagje verf overheen te laten spuiten....





En het resultaat na de spuiterij! De matte lak met korrel van mijn dashboard is ook in de lak verwerkt,en matcht bijna perfect met het dashboard zelf! (Ik had diezelfde dag btw ook een nieuwe telefoon, dus had die er ffies voorgezet :*) )





Hier de foto's van het eindresultaat van de display-unit!



Nog te doen...





Nu de display is gemonteerd, moet ik de kabels gaan trekken, een lange vga kabel, usb kabel+hub en powerkabels richting mijn achterbak, daar komt een custom made kastje van mdf met de juiste bekleding er op en een plexiglazen voorkantje met een CCFL er achter...
Ik hou dit topic up-to-date wanneer er weer iets af is!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev