Advertenties


2e versterker

Gestart door BrianC, 15 december 2005, 20:45:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BrianC

Aangezien mijn versterker maar 2 kanalen heeft waar mijn Lanzars (6 x 9 ") op spelen en ik graag een sub erbij wil hebben, heb ik de volgende vraag:

Als ik een 2e versterker erbij koop, hoe kan ik deze het beste aansluiten???, Kan ik bijv. de voedingsspanning aftappen van mijn 1e versterker, of moet ik weer een kabel naar mijn accu trekken en daar op aansluiten???

En als ik 2 versterkers erin heb, ben ik dan ook genoodzaakt er een condensator tussen te hangen of zal mijn accu het zo ook overleven???? O0

Alvast bedankt....

Groeten van de Audio-leek O0

erik161

Lees deze site maar eens door, daar kun je de meeste antwoorden wel vinden.
http://www.12vhifi.nl/bekabeling.html

Met een goede stroomvoorziening hoef je geen condensator te gebruiken. Als je toch een condensator wilt, zoek dan een goede uit. Met een wat mindere condensator kun je je stroomvoorziening ook van de wal in de sloot helpen.

RaymondTroost

als je een amp van 500rms heb, dan is het aan te raden om een condensator te nemej.. of als je er 2 van 250 rms heb ook :P

Je kan je monoblock gewoon aftappen van je andere versterken (ik neem aan dat je een monoblock neemt aangezien je al een 2 kanaals heb)

Edgar

Voor het aansluiten van een 2e verserker moet je even wat meer gegevens vermelden. Wat zijn de nominale wattages per versterker?

Een condensator is alleen nodig bij de versterker die je sub aanstuurt. Maar als je sub niet zwaarder is dan 500 W Max dan is dit ook niet nodig. Wel mooi maar weinig functioneel. Een accu met hogere ampere`s is zowieso aan te raden bij elke audio install met een beetje vermogen. Dit om knipperende lampen te voorkomen.

Verder kun je je huidige voedingskabel (die vanaf de accu) gewoon splitsen met een verdeelblok naar 2 voedingskabels voor je versterkers. Je remote kun je gewoon aftappen of ook netjes splitsen met een blokje (meer show). Dit kan alleen als je 2e versterker niet te zwaar is, Mocht je totaal namelijk uitkomen boven de 1000W dan moet je een dikkere voedingskabel trekken bv. een 20 ipv een 10 die er nu waarschijnlijk ligt. 10 is de standaard maat voedingskabel in een kabelsetje. 20 moet je bijna altijd los kopen bij een audiozaak.

Mocht je toch een condensator willen gebruiken koop dan een goed merk en reken per 750W vermogen ongeveer 1 Fahrad (of hoe je het ook schrijft). Plaats de condensator dicht bij je versterker die je sub aanstuurt en houdt de voedingskabel zo kort en strak mogelijk geen hoopjes kabel oprollen, gewoon knippen en kort houden.

Hoop je een beetje te hebben geholpen.

Gr Edgar

Timo Zuiderduin

ik heb er op dit moment 2 versterkers in zitten en een condensator die niet werkt  :'(

bij diepe bassen zie ik op dit moment mijn koplampen knipperen!!

ik ben dus blij als er bij mij van't weekend weer een nieuwe condensator in zit.

BrianC

Dank je voor de reacties, ik ga vandeweek ff naar de shop om te kijken welke audio ik nu ga aanschaffen, maar eerst even weer een ander probleem oplossen  >:( :(   , dwz mn wagen aan de gang zien te houden............

Greencabrio

Kan je beter niet gewoon een vierkanaals versterker kopen???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev