Advertenties


Vreemd Geluid

Gestart door Tom P, 7 december 2005, 09:12:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tom P

Toen ik gisteren m'n motor aflegde was er een vreemd knetterend geluid hoorbaar  ???. Toen ik onder de kap ging kijken bleek dit te komen van een grijskleurig relais of drukklep die zich boven het reservoir voor de remvloeistof bevindt. Werd er al iemand met hetzelfde probleem geconfronteerd? En houdt dit enig gevaar in?

alvast bedankt.

Jeroen

Geen idee, maar klinkt niet goed.


Tom P

Nu begin ik mij nog meer zorgen te maken. De zwarte plastic kap boven de batterij (en het onderdeel dat lawwai maakt) is op ??n of andere vreemde manier verdwenen. Bekabeling van de batterij e.d. ligt er onbedekt bij. Normaal is dat toch afgedekt?

pietje_cabrio

misschien toch maar ff naar een garage rijden? :D

Jeroen

Lijkt mij niet dat dit zomaar verdwijnt Tom.

Zit met boutjes vast, heb je de kap er zelf een keer afgehaald?

Tom P

Onlangs, om een derde remlicht in de een spoiler te plaatsen, werd de batterij losgekoppeld. In de garage zullen ze de zwarte kap vergeten  terug te plaatsen hebben, ofwel heb ik dit zelf eens gedaan en begin ik te dementeren :).

Dit is de conclusie die ik denk te kunnen trekken (ben er pas op gekomen toen ik m'n eerste berichten al had gepost). Vind het wel niet kunnen dat de garage me niet verwittigt als ze plots die zwarte kap vinden en zien dat ze de boel niet weer mooi gemonteerd hebben. ik ga vrijdag naar de garage want het geluid dat dat bewuste groene klepje maakt zint me ook niet.

ik hou jullie op de hoogte van de afloop met de bewuste zwarte kap en het vreemde geluid van het grijze onderdeel.

GVR


drbiqs

Ben wel benieuwd naar wat het is.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Tom P

Wat mij deze morgen in de garage werd verteld:

- Bij recentere versies van de megane (die van mij is van juni 2005) wordt er geen kap meer boven de batterij geplaatst. Als een nieuwe auto bij de verdeler aankwam lag deze kap vroeger in de koffer en moest hij nog op de batterij worden gemonteerd. Dit zou nu niet meer het geval zijn. Bij wijze van voorbeeld was men bereid om mij deze morgen onder de kap van een megane in de showroom te laten kijken, waar er geen zwarte kap meer aanwezig is. Conclusie: in mijn geval kon de kap niet verdwenen zijn daar er nooit ??n was geweest.

- Het vreemde geluid: Dit zou komen omdat, bij koude temperaturen, de circulatie van de motor niet onmiddellijk stopt na het afleggen (het is mogelijk dat dit enkele minuten duurt, wat bij mij ook het geval is) . Het vreemde geluid zou dus normaal en ongevaarlijk zijn.

Ik weet niet wat jullie er van denken maar de antwoorden leken mij plausibel.

drbiqs

Ik zou nog maar eens een tweede garage opzoeken en kijken wat die er van zeggen,vind het maar een beetje wazig verhaal.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev