Advertenties

Vochtige voorruit

Gestart door Michel Cijs, 14 november 2005, 21:48:02

Vorige topic - Volgende topic

Nielske

zo logisch is t niet als je begint met droge ramen ( dus droge lucht in de auto) en je die lucht verwarmd (dus kan meer vocht bevatten) dat dan je ramen aan beginnen te slaan. De lucht wordt volgens mij ergens langs gevoerd (vochtige plek) en dus verdampt er wat vocht in de warme lucht en slaat aan op de (relatief koudere) ruiten.

In de file is idd ook wel een optie tegen de uitlaatgassen, maar ik gebruik t alleen bij t opwarmen van de auto.

Greencabrio

Oke ik weet niet of jullie hier wat aan hebben maar op wegmisbruikers was laatst een handige truc voor motorrijders ivm het beslaan van de viziers. Het vizier schoonmaken met water vervolgens met Dreft inwvrijven en daarna lichtjes afnemen met water. De test wees uit dat de vizieren minder snel beslaan. Echter weet ik precies waar jullie last van hebben want heb dit euvel zelf ook. Als je 's ochtends in de auto stopt is het beslagen en als je hem afneemt is het een natte handoek! Heb het dreft verhaal nog niet zelf geprobeerd, maar ben het wel van plan!!!

Nielske

Ja dat moet eigenlijk wel werken. Dat doen ze bij een duikbril ook. Nu ken ik nog een trucje tegen het beslaan van je duikbril, maar om nou heel de voorruit onder te klieken  ;D Nee goeie tip ik ga t zeker proberen. Zal n hoop schelen nu de kouwe dagen beginnen. :D

Stefan

moet je dus wel heeeel je voorruit met Dreft insmeren.....
Hoe ga je dat nou eens netjes doen...... ::) ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Nielske

1 theelepeltje volstaat  ;D

Stefan

denk niet dat je er een hele voorruit mee red...... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EbOoZ

Jawel hoor, een vaat uit een restaurant kan je er mee afwassen ;)

Maar het is inderdaad wel een idee. Hopelijk werkt het ook :D

ForeverYoung

ik ben nogal al een koukleum en rijd dus al sinds begin september ofzo met de kachel aan  ;) en als ik dan met de ramen gesloten en kachel aan rondrijd, zijn de volgende ochtend gegarandeerd de ruiten beslagen. rijd elke dag minimaal 65 km, soms wel 200 per dag en dan altijd de kachel flink warm aan..

de oplossing is 10 minuten voordat ik thuis ben een raampje op een kier zetten en alle warmte vliegt eruit, 's ochtends de ruiten gewoon helder.

zo'n anti-condens middeltje zal ook wel helpen. en zo'n leuke mini-vochtvreter helpt in de winter als het te koud is om met een open raam te rijden. (mijn ervaring is dat ze moeilijk te vinden zijn, niet alle winkels hebben de mini, en goed vastzetten met bijv. klittenband of dubbelzijdig tape, want de modellen met een geurtje smeren nogal als ze omvallen = zwaar kleverig op je bekleding :) , naturel/geurloos heeft hier geen last van)

Wouter

ook ik heb het probleem :( Heb gehoord dat het aan de airco kan liggen. Ik heb die bijna altijd aanstaan, ook weer omdat anders de ruiten gewoon beslaan zelfs als de auto op temperatuur is. In de winter dan he en idd met vochtig weer. Die schijn je 5 minuten voordat je stopt uit te moeten zettten zodat je airco filter op kan drogen en dat zou voorkomen dat je ramen bij de volgende start beslaan... Want soms lijken de ramen schoon, stap ik in begint ie als een gek te beslaan >:( Maarja somss rijd ik maar 10 minuten en moet de airco aan blijven om de ramen condens vrij te houden...  Maarja, ik ga de vochtvreter maar s proberen...
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

Remco_B

Ik had gister dit probleem ook redelijk erge mate. Dacht eerst dat het aan de buitenkant zat maar zat aan de binnenkant  ;D. Ik heb geen airco maar uiteraard wel gewoon de kachel aangezet. Na 1.5 uur rijden zat er in de hoeken nog steeds vocht.

Ik moet wel zeggen dat ik dit niet zovaak heb. Het zal toch wel een bekende kwaal zijn van deze auto.

Ik hoop er bij mijn volgende auto geen last van te hebben... (Clio RS of LR Range Rover) 2 totaal verschillende auto's maarja het vrouwtje beslist ook mee he  ;D :)

Ferdi

jep, ik heb er ook last van, de druppels zitten gewoon aan de binnenkant, ik heb ook airco, maar heb hem eigenlijk weinig aanstaan, het is schijnbaar een renault kwaaltje...

wel viel mij op dat het af en toe vochtig is op de bodem, onder de passagierstoel, en waar dat vocht vandaan komt.... ik zou het niet weten....

maar nu ik weet dat meerdere mensen daar last van hebben... kan het daar dus niet aan liggen....  :D

Patrick

Ik zou even onder de accu kijken als ik jou was,
misschien is net als bij mijn auto de accubak verrot.

Ferdi

nee, die bij iig in orde maar voor de zekerheid helemaal met bitax ingesmeerd!? ;)

EyesOnly

Ik heb het probleem helaas ook.
Heb daarom altijd een doekje in de auto liggen

wouter arnouts

ik heb het probleem ook hoor  >:(

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev