Advertenties


Pechvogel van het jaar 2005

Gestart door willemhs, 2 november 2005, 20:41:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

member of De Slee

Vorige week heb ik mn cilinderkop ook vervangen, voor 200 euro had ik een mooie benzine kop op de sloop!!
het geintje heeft mij totaal 600 euro's gekost! en dat alles inclusief nieuwe pakking set, distributieriem set, bougiekabels, en sloopkop(+laten vlakken)!  maar bijna geen arbeidsuren kosten.
Ik heb het samen met een auto monteur die beunde gedaan, zodoende

willemhs

okay, dan kom je er nog redelijk goed van af. gezien mijn auto op lpg loopt, ben ik maar meteen voor een gereviseerde kop gegaan met nieuwe kleppen, en geharde klepzetels.

member of De Slee

mijn auto loopt ook op lpg, de vorige kop is 200.000km mee gegaan, als deze nu eens de helft haalt dan
is de auto ook wel af. Het is dus een afweging die je moet maken.

willemhs

is idd een hele goede beredenering. ik heb wel rondgebeld of er in de buurt een gebruikte cilinderkop te krijgen was voor de 2.0 8v, helaas kon niemand me helpen. heb nu voor 350 euro een ruilkop, niet duur lijkt me. morgen eens de lpg verdamper loshalen, kijken hoe goed/slecht deze is.

willemhs

verdamper ziet er van binnen netjes uit. alleen het membraan had van buiten wat bobels (waar sludge tegenaan gezeten heeft), heb het nu 180 graden gedraaid zodat de bobels niet verder slijten door de sludge. Wil deze verdamper na de winter nog wel gaan reviseren, maar de auto zal zich eerst moeten bewijzen, eerst zeker weten dat ik hem lang blijf rijden voordat ik nog meer geld in stop.

vandaag ook de cilinderkop gemonteerd, maar ook daar weer tegen wat problemen aangelopen. nokje van de krukaspolie was eraf gesprongen, moet dus ook een nieuwe polie op.
maar nu een belangrijke vraag (ben ook geen monteur)
als de krukas 2 keer (720 graden) ronddraaid, draaid de nokkenas 1 keer (360 graden) rond. bij het monteren van de cilinderkop heb je dus 2 mogelijkheden. als de krukas op 0 graden staat (inkeping in nokkenas naar boven) kan de krukas op 0 en op 360 graden staan (bijde gevallen inkeping krukas naar beneden). ik weet niet of dit uitmaakt. naar mijn inzicht niet, want volgends mij doen de zuigers van 0 tot 360 graden (1e keer rond) het zelfde als van 360 tot 720 graden (2e keer rond). maar ik wil dit liever bevestigd hebben voordat ik de motor ga starten.

Paul

maakt niet uit of je hem 1 of 2 keer draait..
Het teken op de krukaspoelie moet recht naar beneden wijzen en op de nokkenaspoelie moet recht naar boven wijzen.
Dan gelijk leggen met de tekens op de distr. riem (let op de draairichting).
Zowieso altijd een keer ronddraaien voordat je start..
succes :D

o ja, op de rien staan 2 merktekens, maar 1 heeft ook aan de binnenkant het teken, dat teken moet op de krukas.
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

willemhs

Gisteren de cilinderkkop weer gemonteerd. alleen bij het plaatsen van de nokkenaspoelie kwamen we er achter dat het nokje op deze poelie er af is. is waarschijnlijk door de klap gebroken. dus maar een nieuwe poelie besteld. duurt allemaal even, maar dan heb je ook wat.

MatthijsH

Jeetje mina, hoeveel ellende kun je hebben bij je "eerste" ritje! Gelukkig merk ik uit de verhalen dat je er behoorlijk veel verstand van hebt, dus dat kan je nog wel wat geld gaan schelen. Ik heb daarentegen geen verstand van auto's: 1.4 16v (het kleinste blokje) in mijn Megane. Ik heb bij 105000km mijn distributieriem laten vervangen. Helaas niet bij de Renault-dealer (vroeg ?800) maar voor het eerst naar een andere garage gegaan (?400). Nu een half jaar later (10.000km) heb ik hetzelfde verhaal als jij hebt. Mijn motor slaat af, uitrijden de berm in en daar begint de ellende. ANWB denkt iets met de distributie... Nu staat de auto bij de garage (die de riem vervangen heeft). Hij belt en vertelt dat de waterpomp-poulie?? kapot is daardoor, distributieriem tandje versprongen ==> cilinders kapot. Al met al dus een kl%#te dure reparatie. Nu krijg ik morgen een prijsopgaaf voor de reparatie van het hele zooitje. Mijn vraag is echter: had deze garage bij het vervangen van de distributieriem, ook de waterpomp moeten vervangen en zo ja, heb je als consument dan nog rechten voor wat betreft aansprakelijkheid?
Hoe is het verder met je motor afgelopen? Heb je al een proefrit kunnen maken?

Jeroen

De waterpomp hoeft niet vervangen te worden, maar een Renault dealer adviseert het meestal wel.
De waterpomp kost niet eens zoveel (in verhouding dan) en het voorkomt de problemen die jij nu hebt.

willemhs

Bij mij was de oorzaak een weggesleten borgings nokje in de nokkenaspoulie. daardoor ging de nokkenas verdraaien tegenover de krukas, klapten de kleppen tegen de zuigers aan, blokeerde het zooitje en trok de distributiriem kapot. kwam volgends de renault dealer vaker voor, dat borg nokje weg was (fijn!)

Mijn auto is na veele uren weer rijdend. Alleen op lpg nog continu backfire's (misschien doordat ik het membraam heb schoongemaakt?) k ga deze week n revisie setje voor mn verdamper halen.

Wat jou waterpomp betreft, deze word ook aangedreven door de distributieriem. maar de riem ligt er zo strak op dat hij echt niet zomaar kan verspringen. Dus ik denk dat je waterpomp poulie echt los moet zijn geraakt van de waterpomp, anders kan zoiets echt niet gebeuren (lijkt me, maar k ben ook geen monteur).
Als ik jou was zou ik dit wel zeker willen weten (door te gaan kijken), niet dat de garagehouder de riem destijds niet goed gespannen heeft of de spanrol niet goed vast heeft gezet ofzo. Ik beschuldig de garagehouder nergends van, maar k zou zelf t 'bewijs' graag willen zien voordat je n torenhoge rekening gaat betalen (want dat word het).

willemhs

verdamper gereviceerd, kleine klus. eindelijk rijd de auto weer naar m'n zin. gisteren ff de motorsteun ingevet.

laat die winter nu maar komen

bennievandooren

Wat kost het gemiddeld om een distibutieriem te vervangen? Bij mij zijn ze gisteren van half 9 tot half 9 bezig geweest  ::) Ik krijg vanavond de rekening op een presenteerblaadje? ???

Arno

Citaat van: bennievandooren op 13 december 2005, 12:13:56
Wat kost het gemiddeld om een distibutieriem te vervangen? Bij mij zijn ze gisteren van half 9 tot half 9 bezig geweest? ::) Ik krijg vanavond de rekening op een presenteerblaadje? ???

Bij de renault dealer?
Ik zou in ieder geval een dikke portemonnee meenemen als ik jou was :D

Remco_B

12 uur voor 1 fucking riem????????? Oplichterssssssssss

bennievandooren

Ik heb een 1.4 16v, hij kon er super moeilijk bij zei ie? Het is bij een gewone garage, ze hebben m wel netjes thuis afgeleverd gisteren avond, da's op zich wel netjes! Er waren ook 2 spanrollen of zoiets vervangen??

Bennie

Citaat van: Remko de W. op 13 december 2005, 12:43:45
ligt aan het motortype natuurlijk... ???

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev