Advertenties

luchtfilter

Gestart door basE, 3 oktober 2004, 19:07:57

Vorige topic - Volgende topic

basE

Ik ben op zoek naar een open luchtfilter voor mn megane 2l 8v.
Wat kan ik het beste doen een vervangingsset of een hele filter?Staan er hier ergens foto's op het forum van het aansluiten van zo'n ding?
Wat raden jullie me aan qua merken enz.
Alvast bedankt, :D
Bas

basE

Niemand die me iets kan vertellen >:( :'(

Goldwheelerke

Hoi Bas,

sorry dat ik nu pas het berichtje lees.
Het ligt er puur aan wat je wil. Ik heb zelf ook een 2.0 8v. Hierin heb ik eerst een open-air filter gehad van Green, dat het goed doet. Het enige hiermee was dat je met de standaard aansluiting (die erbij zit) het filter wel heel erg dicht op je blok moet monteren en dus je bijna geen koude lucht hebt. Dit is op te lossen met extra slangen die je zelf maakt om zo voor meer lucht te zorgen.

Daarna heb ik een K&N vervangingsfilter geprobeerd. Dit in het originele luchtfilterhuis. Dit beviel mij ook zeker niet slecht. Je krijgt dan wel niet het inzuiggeluid zoals bij een open luchtfilter, maar je krijgt wel koudere lucht naarbinnen en het is ook merkbaar in je vermogen (lees, soepeler verloop van de motor). Ik heb wel de originele buis naar een iets andere locatie gelegd (van luchtfilterhuis naar voorbumper) om zo iets meer lucht te kunnen pakken.
Maar hier was ik ook zeker tevreden over.

Nu heb ik sinds enkele weken een Carbon Airbox erop zitten. Dit is echt de max wat mij betreft. Maar het is ook een leukere prijsklasse. Voor 1 carbon airbox kun je immers 2 open luchtfiltersets kopen zeg maar  ;)

Goeie merken openlucht- en vervangingsfilters zijn:
(er zijn er nog meer, maar deze komen het snelst in mij op)

-Green
-K&N
-KingDragon
-J&R
-Pipercross
-RaidHP

PS: ik heb mijn K&N vervangingsfilter nog steeds. Heeft er maar een half jaar opgezeten. Mocht je hierin misschien interesse hebben stuur me dan maar een PM  ;)

Decepticon#1

He Gerwin,

misschien heb ik t ff gemist, maar kun je me uitleggen wat zo'n Carbon Airbox inhoudt? Wat kost het en hoeveel moet er aan de auto versleuteld worden?

Thanx!  :D

Greetz,

Peter (Decepticon#1)

Goldwheelerke

Zo'n carbon airbox zorgt (heel simpel gezegd) voor een betere luchttoevoer, en dan wel gericht op koude lucht. Het is een gesloten systeem, dat wil zeggen vanaf je blok tot waar je de slang (die meegeleverd word) plaatst. Het filter zit in een carbon omhulsel, dit houd de hitte beter tegen en dus word de lucht die hierdoor heen gaat ook niet beinvloed door hittebronnen van buitenaf.

Het werkt echt super, maar het kost ook een hoop. Reken maar ergens tussen de 250 en 300 euro. Precies weet ik het effe niet meer. MCC verkoopt ze.  ;)

Op je vraag uit de PM: 40 euro  ;)

William

Hetzelfde als een carbon airbox is een coolchamber, alleen praat je dan over 175,00. Krijg je ook alle slangen bij en plaats je de inlaat achter je grill voor optimale koude lucht

www.coolchamber.nl

basE

He Gerwin,

de late reactie maakt nix uit, beter laat dan nooit zulle we maar zeggen. Ik heb al een beetje geinformeerd, ik zoek een filter om het uitlaatgeluid iets te verhogen, dus het wordt een open luchtfilter. Wil er 1 van Green hebben, zit te twijfelen tussen een Direct Performance Kit en een speed air kit. Welke raad jij (of iemand anders) me aan? Welke heb jij precies gehad want ik wil niet zelf met slangen lopen k*tten enz. Las net dat hij dicht op je blok komt.
Alvast bedankt. :D : 8)
Met vriendelijke groet,

Bas

Goldwheelerke

Ik had destijds gewoon het open air filter van Green, daarna zijn er kitjes gekomen zoals de twister e.d. 
Wat daarvan het verschil precies is weet ik dus niet zo goed.
Maar vaak geld, hoe nieuwer de kit. Hoe meer rekening er is gehouden met dingen zoals koude lucht e.d.  ;)

Tuned

gerwin waar zit bij jouw de aanzuig slang verstopt?
CDA box circuleert ook de aangezogen lucht en werkt een heeeel klein beetje charger ofzo

Goldwheelerke

Klopt dave, mijn "mondje" zit linksonder achter me voorbumper. Net bij het gaas zeg maar. Dus hij krijgt een mond vol  ;D

Tuned

oke niet gelijk achter het gaas toch? want dan gaat ie klapperen bij mij met gas los laten hij zit meer achter de bumper /mistlamp, de lucht moet er dus onderlangs

Goldwheelerke

bij mij wel gelijk achter het gaas. Nergens last van  ;D

Tuned

niet??
mmm was volgens mij ook de beste plaats, directe rijwind enz, nu zit ie dus acher mijn mistlamp (wel een afstandje)
ik zal hem eens anders proberen te plaatsten..

Marco

Citaat van: basE op 17 oktober 2004, 23:27:17
ik zoek een filter om het uitlaatgeluid iets te verhogen, dus het wordt een open luchtfilter. Wil er 1 van Green hebben, zit te twijfelen tussen een Direct Performance Kit en een speed air kit. Welke raad jij (of iemand anders) me aan?

Geen idee wat het verschil tussen direct perf. kit en een speed air kit is, maar als het je alleen om het geluid te doen is, dan gewoon 1 met korte aanzuigbuis.
En dat geluidje doet tussen je oren genoeg om te geloven dat de prestaties zijn toegenomen.
Ben laatst bij K&N geweest, omdat ik demo-auto mocht zijn. Met die jongen daar leuk gesprek gehad. En zelfs hij was sceptisch over een merkbare performanceverbetering door alleen het luchtfilter. Het verschil in vermogen is wel meetbaar, maar of het ook echt voelbaar is is twijfelachtig. Dat hangt van veel meer factoren af. Het menselijke brein is er 1 van. Net zoals je rechtervoet, want die gaat ook veel vaker onderin dan je normaal zou doen. En juist dit rijgedrag zorgt er weer voor dat je brandstofverbruik toeneemt, terwijl alle fabrikanten van luchtfilters claimen dat het brandstofverbruik daalt :)? Dat daar in de praktijk weinig van terecht komt hoor je nooit iemand over. Wel altijd van die lange discussies over de temperatuur van de lucht.

Goldwheelerke

Heb je gelijk in marco. Das hetzelfde als bergop en bergaf rijden. Bergaf gaat ook sneller (af en toe te snel hehe).
Maar volgens mij zijn alle kitjes nagenoeg hetzelfde kwa open luchtfilters. Ze hebben alleen verschillende namen om klanten te lokken. Tenminste, dat is mijn gedachte erover  ;)

EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev