Advertenties


F7R 710

Gestart door Blokvijf, 21 februari 2024, 01:20:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blokvijf

Ik ben bezig een F7R 710 blok te kopen om die in te bouwen in een megane cabrio 2001 1.6 16V. Wat zijn de belangrijkste dingen waar ik rekening mee moet houden?
Gr. Ronald

Jacques

downpipe erbij, ECU + sleutel ivm startonderbreker. Papieren van herkomst blok als je de ombouw wilt laten registreren bij de RDW. (Ik heb zelf zo'n blok ingebouwd in mijn R19, maar dan met een F7P ECU)

Yorick

Tof project, maak een projectoagina!! Vinden we leuk!

larsdijkstra

Gaaf, ga ik volgen! Succes
Megane 1 2.0 16v Aria Cabrio 2003, Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008. Ex: Megane 1 2.0 16v F7R hatchback 1999, 2x 19 16v

Blokvijf

Als het zover is dan laat ik het hier zeker weten. Met de juiste kennis gaat mij dat zeker lukken. Die kennis kan ik natuurlijk zelf uitvogelen maar het zou makkelijk en fijn zijn als ik geholpen kan worden door mensen hier die dit al eens gedaan hebben of er sowieso iets van weten. Dat komt goed denk ik. Wordt vervolgd.

Jacques

#5
deleted

Ramon87

Leuk project. Zelf nog geen grote dingen gedaan met de motor zelf maar indien je verlegen zit om docu, doe maar een bericht. Vooral de electronica.
Mogelijk dat je ook nog handige dingen kunt terug vinden in mijn project pagina. Succes  !-!
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

Blokvijf

Super. Bedankt voor deze reacties. Het blok heb ik nog niet want die jongen moet nog nadenken over mijn bod. Wordt vervolgd. 👍🏻

Blokvijf

De koop van het blok gaat niet door. We konden het niet over de prijs eens worden. Dus ik ben nog op zoek. Weet iemand iets?

Blokvijf

Ik heb weer even een vraag. Wat is het verschil tussen een F7R blok en een 2.0 16V IDE uit 2000?

Jacques

2 totaal verschillende blokken. F5Q (blok uit de IDE) is direct ingespoten in de verbrandingsruimte en staat berucht voor vele problemen en F7R is indirect ingespoten (voor de inlaatkleppen). Voor de F7R zijn heel veel tuningsonderdelen te koop. Ik heb gisteren weer met de R19 F7R gereden. Het is en blijft een hele fijne auto.

Blokvijf

Duidelijk verhaal. Ik was zelf al een paar keer op internet tegengekomen dat er tuningonderdelen zijn specifiek voor de F7R. Dat trok mijn aandacht vandaar dat ik daarin geïnteresseerd ben geraakt. Is €750,00 een reële prijs voor dat blok? Wordt te koop aangeboden met dat als minimum prijs. Mijn bedoeling is om het blok te gaan reviseren. Dat is eigenlijk iets wat ik al heel lang wil maar er nooit van gekomen is. Dat het een Renault blok wordt had ik niet kunnen bedenken maar dat heeft wel een reden. Een verhaal misschien voor later.
Maar als ik toch wil gaan reviseren is het dan niet beter om een defect blok te kopen? Ligt natuurlijk wel aan het defect dat wel te reviseren moet zijn. Is hier een adres voor. Of gewoon sloperijen afbellen.

Jacques

Als je gaat kijken op de openingsmeeting van RTC 7/4 zul je zien dat er veel meer mensen zijn die een F7P, F7R, F4R of een Honda S2000 (240pk) hebben ingebouwd in een R5

Blokvijf

Is een F4R blok ook interessant om mee door te gaan?

Jacques

#14
Ja zeker. F4R is de verdere ontwikkeling van de F7R. Het is ook een 2L 16V.  De boring en de slag zijn hetzelfde. Er zijn veel tunnings-onderdelen voor. Joost van der Hammen heeft er een in zijn R5. De motoren leveren 136pk tot  182 pk afhankelijk van van waar ze in zitten en dat is zonder turbo. Kijk morgen even rond bij de RTC meeting. Als je er nog een turbo op zet, zijn vermogens rond de 240 pk haalbaar, maar dan zijn de versnellingsbak en de koppeling de zwakste schakel. 

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev