Advertenties


Android auto inbouwen----geen geluid (bose systeem)

Gestart door Barno, 27 januari 2024, 16:20:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barno

Ik wil heel graag android auto inbouwen, zo'n 9 inch after marketing scherm.

Ik heb een megane estate GTline uit 2012 met bose audio systeem.
Er zit al een carminat tomtom live ingebouwd.

Als ik het scherm aansluit gaat mijn geluid niet meer aan en ik heb geen idee hoe ik dit werkend kan krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?


Zo ja, welke scherm heb je gebruikt? (Link) en hoe heb je dit aangesloten. Ik lees namelijk heel veel verschillende dingen hier over.

Bij voorbaad dank!!

Felix

Hoi Barno,

Wat voor scherm heb je zelf gekocht?
Volgens mij hebben de Bose uitvoeringen een aparte versterker. Deze moet worden 'gewekt' worden door de radio. Mogelijk dat dat nu niet het geval is omdat veel radio's niet zonder aanpassing met die versterker samenwerken.

De Renault radio die samen met een bose versterker werkt is zo geconfigureerd dat hij een onversterkt signaal naar de bose versterker stuurt. Je zou misschien de Line Out uitgang van de nieuwe radio kunnen gebruiken. De Bose versterker kan deze dan versterker.  Het is maar een ideetje, ik heb het nooit uitgeprobeerd.

EagleOne1982

#2
Is er al meer info over dit probleem? Ik heb precies hetzelfde.
Alleen bij mij moet ik ook het TomTom scherm erin laten vanwege alle informatie die wordt doorgegeven zoals temperatuur. Als ik de TomTom doorlink met een kabeltje dat bij de nieuwe radio is geleverd werkt de canbus niet. Dus gek genoeg moet die aangesloten blijven. Als iemand hiermee kan helpen hoor ik dit graag.
Het gaat over dit systeem:
Ik heb net dit geweldige item op AliExpress gevonden. Bekijk het nu! €100,45  36% Off | Android 14 Voor Renault Megane 3 2008 - 2014 2K Qled Android Auto Radio Multimedia Video Speler Gps Stereo Carplay 4G Navigatie
https://a.aliexpress.com/_Ewju1wB

De meegeleverde 16 pins aansluiting past bij mij nergens op mijn systeem. Komt denk ik omdat ik een versterker heb.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev