Advertenties


Airco megane 4 1.3 tce 2019

Gestart door arjaan81, 17 augustus 2023, 17:13:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjaan81

Hallo.
Ik ben nu op vakantie in Oostenrijk.
Volgens mij werkt mijn airco niet helemaal goed.
Zodra de teperatuur buiten omhoog gaat( boven de +/- 21gr) koel mijn airco niet goed. Er komt wel koude lucht uit de roosters maar niet echt heel koud.Als ik de airco op 17 graden heb om even te testten dan is het niet echt koud.
Heb even onder de kap gekeken. De leidingen zijn wel koud( niet extreem) en er staat condens op de leidingen. Er ligt wel genoeg(veel) condenswater onder de auto.
Is het een oplossing om de airco opnieuw te vullen?

Felix

Dat zijn typische kwaaltjes van te weinig koelmiddel. Heb je ook een suizend geluid bij de airco leidingen?
Vullen kan altijd, maar ik zou ook even een lektest doen. Anders sta je over een paar maanden weer bij de garage.

arjaan81

Heb net ff de airco weer getest. Er komt wel wat koude lucht uit.Heb m dan op low staa. Buiten temp is 22gr. Maar niet zo koud als ik gewend was bij mijn megane 3 die net gevuld was.
Heb m ff laten draaien. Dan hoor ik wel een wat hoger geluid uit de motor ruimte komen en dan de airco uit gedaan. Dan is het hogere geluid ook weg....
Hier is in de buurt is wel een Renault Garage.

knight-rider

Ik zit met hetzelfde probleem met mijn Megane GT van 2017.
Begin van de zomer ging ik naar de garage, kreeg te horen dat ik in september kon langsgaan, dat bij de garage waar ik hem gekocht heb en jaarlijks op onderhoud ga, schandalig gewoon!
En ik had begin dit jaar toen ik op onderhoud ging nog gevraagd om de airco bij te vullen, maar volgens hen was dat nog niet nodig.

arjaan81

Ben vandaag hier naar de Renault Garage geweest.
Woensdag gaan ze er naar kijken

arjaan81

Ben naar de Renault dealer hier in Oostenrijk geweest. Er bleek te weinig koelmiddel aanwezig. Opnieuw afgevuld met r1234yf. Nieuwe interieurfilter geplaatst. En dat voor €138. Het is opgelost. !-!

knight-rider

Hier is het ook terug in orde, ik ben bij Midas geweest.
Bij Renault lieten ze mij echt veel te lang wachten.
Hier was het 259 euro voor het vullen van de airco, nieuwe interieurfilter en ontsmetten van het airco circuit.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev