Advertenties


elektrisch schema megane 1 phase 2

Gestart door mark29, 29 juni 2023, 20:59:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Ik ben op zoek naar iemand die mij blij kan maken met een electrisch schema.
Voor een megane, bouwjaar 2003.
Het megane 1 phase 2 model nog. Met een 1.4 k4j motor. Handgeschakeld.
Gaat mij op de schemas van de motorkabelboom, zekering kast motorruimte.
En de schema van de uch, en uch naar de motor toe.

Probleem is dat de megane van mijn vrouw niet meer start. Auto gooit hem rond, maar slaat niet aan.
Gekke is dat zij aangaf dat ie niet wilde starten, ik kwam thuis, deed die het weer, de oprit opgereden, en toen uitgezet, weer starten en weer niet meer aan willen slaan. En nu na talloze malen starten geen een keer meer willen aanslaan.
Ik heb geen brandstofdruk, en geen ontsteking.
Met een universele obd tester kom ik niet in de inspuitcomputer.
Op de gok een bdp sensor vervangen, setje met stekker uiteraard, geen resultaat.
Inmiddels renault clip software aan het draaien gekregen op een 32 bit laptop, daarmee willen uitlezen, ik kom nog niet de inspuitcomputer, wel startvergrendeling en uch.
Foutcode DF055 circuit kodesignaal, co.0 onderbreking of aan massa.

Goed wat ik wel kan zien, startvergrendeling lampje gaat uit, hij geeft vrij om te starten.
Ik vermoed bedrading van uch naar inspuitcomputer probleem. Maarja welke draad? Ik heb geen schema.

Kabelboom van de motor heb ik er al compleet eruit gehad en uitgeplozen ter controle, 3 draden waren beschadigd, deze nieuwe stukken in gesoldeerd, maar dit was niet het euvel helaas.
Ik weet het gokken, maar toch een ander setje, uch, computer en sleutel ertussen gestoken ter controle, maar zonder resultaat.

Maar ideeen raken op, ik heb geen schemas, daar zou ik erg mee geholpen zijn, om verder gerichter te kunnen zoeken.
Ja ik krijg dus geen verbinding met de inspuitcomputer, dat maakt het onhandig....

Ooit heb je wel eens dingen zoals ruitenwisser motor of achterlichten die voor sluiting zorgen waardoor de auto niet start, zonder goede hulpmiddelen blijf je in de tunnelvisie zoeken.

Ramon87

Mark,
Ik heb wat K4J schema's van Scenic vanaf 1999. Mogelijk dat je hier wat mee kan?
Ik stuur je een PB met enkele foto's van de verbindingen onder de motorkap. Indien dit de goede zijn kan ik wel wat meer voor je scannen / fotograveren. Laat maar weten
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark29

Probleem gevonden! Kabelboom van uch naar de zekeringkast in de motorruimte, boven het wiel. Die had een gebroken draad.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev