Advertenties


Geschakelde plus 12V (Mégane 3)

Gestart door MarcN, 8 mei 2023, 18:46:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcN

Ik ben afgelopen weekend in mijn Mégane 3 Bose edition op zoek geweest naar een geschakelde plus 12V en dacht deze achter de radio te kunnen vinden, maar helaas heb ik hier alleen een constante plus gevonden en lijkt het schakelen van de radio via een signaal te gaan? Ik heb al verschillende topics doorgelezen die vooral over het aansluiten van een andere radio gaan, maar ik heb nog niet echt een antwoord in de juiste richting gevonden.

Wat ik wil: 12V die precies net zoals de radio pas inschakelt nádat de auto gestart is, maar bij motor uitschakelen nog wel aan blijft tot de deur geopend wordt.

Kan iemand me op weg helpen waar ik een plus kan vinden die dit doet? Of eventueel tips om dit bijvoorbeeld met een relais voor elkaar te krijgen als het niet anders kan?

Aftakken van de geschakelde sigarettenaansteker is voor mij geen optie omdat deze al aan gaat wanneer de deuren geopend worden en tijdens het starten zakt de spanning in. Ook de 5 minuten vertraging bij uitschakelen is niet handig. Dit is dus niet waar ik naar op zoek ben.

Zo zien de radio connectors eruit:


Dit is het type radio die ik heb:



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev