Advertenties


contant spanning draad door schutbord

Gestart door jaza1971, 28 april 2023, 12:56:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaza1971

voor de caravan wil ik een extra dikke 4mm2 draad van de accu naar de trekhaakstekker leggen. Wie weet waar een doorgang zit in het schutbord van de motorruimte naar binnen?
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

Felix

De officiële Renault handleiding zegt dat je deze door het rubber van de kabelboom die naar binnen gaat moet prikken. Maar misschien is er ook nog een ongebruikte doorvoer op die plek aanwezig? Bij mijn megane 3 heb ik het ook door die rubber doorvoer geprikt en met veel schiliconenspray er doorheen getrokken.

jaza1971

het werd het rubber van de hoofdkabelboom. Darvoor moest wel eerst de accu, accubak electronikamodule en het luchtfilter verwijderd worden. Inmiddels ligt de draad tot de achterbak en daar ga ik nog een relais plaatsen die afschakelt als je het contact uitzet. Sturing doe ik via de + van de kofferbak verlichting.
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

Felix

De geschakelde plus kan je ook pakken bij de zekeringenkast onder het stuur. Daar zit een zekering voorbereid voor een geschakelde plus voor je trekhaak :)

jaza1971

Uiteindelijk gelukt. Direct van de accu met 4mm2. Draadzekering en dan door het schutbord en de linker dorpel. Relais in de achterbak voor geschakelde 12V . Constante 12V direct naar de stekker. Relais wordt geschakeld op de sigaretten aansteker. Als de motor uitgezet wordt, valt het relais af.
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev