Advertenties


storing parkeerrem

Gestart door ThoMegane, 16 april 2023, 16:25:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThoMegane

probleem!!

wie o wie weet wat nu?
sinds gisteravond de melding #storing parkeerrem# sleuteltje en stop lampjes branden.
anwb erbij gehad...de zei dat ie dacht aan een fout in de ecu.
auto rijd gewoon..gaat ook op de handrem en eraf..dus dat werkt allemaal goed.
opgeslagen foutcode C10C3.
en foutcode C1168.

heb wat gegoogeld..maar kan r niet echt veel over vinden.

het betreft een megane 1.6 van 2009 met 90.000km op de teller.

mijn dank is groot!

mark29

Met renault clip uitlezen, anders blijf je gissen. En onnodig geld uitgeven.

Of uitbesteden, beetje geld aan diagnose uitgeven.

ThoMegane

hoezo mark de Renault paperclip?

ik laat m vanavond uitlezen door een kennis van me die monteur is. (helaas geen Renault monteur)
Anwb had m ook al uitgelezen en daar kwamen de codes uit die eerder in het topic vermeld staan.

wat denk jij dat het kan zijn?
en het gaat zoiezo in de papieren lopen zodra ie naar de dealer moet

mark29


mark29

Oh, ik begrijp hem, de term renault clip is onbekend, google eens op renault clip, dat is de renault software die de dealer gebruikt.
Die is veel specifieker op de storingen, en parameters etc.
Waardoor je veel specifieker een probleem kan achterhalen.
Ja het kan de rekeneenheid zijn, maar ook andere dingen. Daarom een goede diagnose kan in de papieren lopen, maar onnodig onderdelen vervangen voorkomen. Want een rekeneenheid is ook niet goedkoop.

Met universele testers kan je meestal veel minder zien, niets is zo uitgebreid als de dealer software.

ThoMegane

ahh dank je Mark.

inmiddels uitgelezen bij een goeie kennis van me die dus monteur is.
niet veel wijzer geworden, behalve die meldingen die de ANWB ook gaf op zijn laptopje.
bij mijn monteur echter andere codes...maar dat komt waarschijnlijk doordat hij een ander uitleesapparaat heeft?

hij heeft de storingen gewist.
tot nu toe niks geen problemen.
alles werkt ook zoals het hoort, ook geen foutmeldingen op het dashboard.

hij zei me dat het ook wel eens een miscommunicatie kon zijn?


remie

#6
Zonder specifieke DTC's kan je erg weinig hierover zeggen.
Wel heb ik ook een keer een storing gehad op een van de remklauwen van mijn automagische handrem.
Het was iets met sluiting naar massa of iets dergelijks. Dit heb ik als eerste stap gereset en het is tot nu toe nooit meer terug gekomen.

Als je het leuk vind om te klussen aan jouw auto en/of zelf uit te kunnen lezen zou je eens moeten zoeken op dit forum op "Pyren" dan kan je met goedkope apparatuur toch een goede diagnose uitvoeren :-)

Gezien de leeftijd van jouw auto kan het ook zijn dat je misschien een slechte accu hebt als deze nog niet is vervangen, hierdoor kunnen ook allerhande storingen voorbij komen laat deze een keer testen kost niet heel de wereld en vaak doen ze het ook nog gratis in de hoop dat ze jouw een nieuwe accu kunnen slijten ;-)

ThoMegane

Accu was ook getest..en deze was nog 100%.
tot nu toe nog steeds geen foutmeldingen...dus vingers crossed.

dank je voor het meedenken

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev