Advertenties


Megane 3 panoramadak / sunroof rammelt

Gestart door walterk, 6 maart 2023, 10:38:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

walterk

Goedemorgen allemaal,

Zit met het volgende probleem, ik heb een megane 3 estate uit 2012 en hiervan rammelt het panoramadak.
Ik heb hiervan al eens de geleide rubbers vervangen en toen was het tijdelijk weg. Nu is het weer terug, weer nieuwe geleide rubbers erin gezet maar dit helpt niet.
Iemand een idee wat dit kan zijn of waar ik het moet zoeken?
Of weet iemand misschien wat voor merk en type raam erin zit zodat ik daar wat over kan vinden?

Alvast bedankt voor het meedenken en zie jullie reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Walter

mark29

Die 3 hoek vormige geleiders waarmee ze door de rail gaan, is meestal het probleem.
Die gaan barsten en scheuren, en ja de rubbers worden slecht.
Heb je die compleet vervangen, of alleen idd het rubber ervan? Want dan zal er teveel speling zitten nu.

mark29

http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17086.0

In dit topic staan ze ook aangehaald.
Dat tubetje vet is ook wondermiddel op die foto, vaak met krakende achterkleppen op de sloten, ermee insmeren met dit vet, en het is over.

walterk

Goedemorgen,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb die geleiders niet vervangen, deze waren van staal met plastic bekleed. Dit plastic leek op sommige plekken wel gescheurd.
Heb je ook een idee waar ik zo´n compleet setje (met geleiders kan kopen? Ik kom alleen die geleide rubbers tegen online.
Groet,
Walter

mark29

Bij de dealer zowiezo. Dealer verkoopt naast autos ook onderdelen.
Ik heb in het verleden vele van die setjes gemonteerd. Meestal na windsuiz klachten, dan kan je het dakje met je vingers omhoog drukken door de speling.

walterk

Dan ga ik even naar de dealer.
Ik kan het dakje inderdaad iets omhoog duwen, zie dit ook als ik de deur dicht gooi.
Afgelopen week viel het heel erg op omdat ik met een dakkoffer naar Oostenrijk gereden was. Door de dakkoffer ontstond er bij een snelheid van ongeveer 110km/h een lichte onderdruk waardoor het raam iets open leek te gaan.
Heb het raam tijdens de reis maar afgeplakt.

Nogmaals bedankt voor de tip, ga ik even bij de dealer langs.

Groet,
Walter

Walter

walterk

Goedenavond,
Setje vanmiddag opgehaald en net even snel gemonteerd.
Probleem opgelost.

@mark29: Bedankt voor de tip

mark29

Graag gedaan, heb je die witte tube vet er ook bij? Zuinig op zijn, dat is fijne vet, voor krakende deursloten etc.

remie

Citaat van: mark29 op  7 maart 2023, 05:41:17http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17086.0

In dit topic staan ze ook aangehaald.
Dat tubetje vet is ook wondermiddel op die foto, vaak met krakende achterkleppen op de sloten, ermee insmeren met dit vet, en het is over.

Is dit dezelfde set als voor de Megane 3? Als ik dit nummer opzoek kan ik het via AliExpress  voor ca. 15 euro (voor dat geld kan ik het op zijn minst proberen ;-) )aanschaffen. Als ik het origineelnummer van de megane 3 (912120001R) opzoek dan kom ik enkel bij origineel uit voor ca. 200 euro.

Net zoals TS heb ik in het verleden een reparatie uitgevoerd aan het panorama dak maar is de rammel terug. Ik weet niet of ik zowel de geleider als de rubbers heb vervangen. (ik vermoed enkel de rubbers) dus het zou fijn zijn om een economische oplossing te vinden voor mijn auto.

mark29

Ik heb al eens meer aliexpress onderdelen gemonteerd, lijkt vaak op eerste oog echt te zijn, maar daarna toch gauw problemen te geven.
Te lekken, slijten etc. Dus ik durf het niet altijd aan te raden.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev