Advertenties


Koplampen afstellen

Gestart door Jeka, 5 maart 2023, 13:45:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeka

Beste lezers,

Na mijn vorige topic weer een vraag..sorry dat ik jullie gebruik als kennisbank. Mar mijn koplampen staan erg laaf. Hoe dit ineens kan is mij een raadsel. Vrouwlief zij vorige week dat verlichting niet goed was. Koplampen doen het beide maar gisteravond zelf achter het stuur en inderdaad weinig bereik van licht. Schijnt paar meter voor de auto maar zit weinig licht naar voren toe. Met stel wiel naast stuur veranderd het minimaal. Nu lees ik hier en daar hoe dit zelf te stellen. Net even gekeken en denk dan tegen de avond even stellen. Maar het lijkt op een kunststof schroef wat ik moet draaien. Auto aangezet maar heb even voorzichtig geprobeerd maar deze schroef zit vast, moet er nog ergens een borging ofzo losgedraaid worden?

Graag hoor ik wederom jullie tips.

mark

Hiermee moet je niet zelf gaan lopen knoeien.

Gewoon bij een garage met een koplamp afstel apparaat laten afstellen.

Jeka

Mark,

Op jouw advies naar garage geweest. Maar beide zijdes is stel schroef niet te draaien volgens de monteur. Qua lichtbeeld moet het inderdaad omhoog maar stel schroeven zitten vast. Monteur durfde niet verder te proberen moet later weer komen als er ervaren monteurs zijn. Zit er ergens een borging wat los moet?

mark

Heb het zelf nog nooit gehad, dat bij een megane 3 de verstelling vast zat.
Maar inmiddels wordt de megane 3 ook een auto op leeftijd, dus tja zou kunnen.

Felix

Mijn gedachte was dat er misschien iets niet goed is met de stappenmotor voor de hoogteregeling? Misschien staan die in de uiterste stand waardoor er niks meer af te stellen is?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev