Advertenties


Led knipperlichten storing, canbus??

Gestart door ROBIN GT, 6 februari 2023, 01:09:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ROBIN GT


Hi Allemaal,

Ik heb een paar weken geleden LED lampjes besteld in PY21W voor de richtingaanwijzers.
Eerst een setje van 2 besteld en in de achter units geplaatst, prima goed geen storingen dus ik dacht 2 weken later ik bestel nog een setje voor de voorkant.
Afijn in de voorste richting aanwijzers exact dezelfde lampen gezet en nu gaan ze bij richtingaanwijzen ineens heel snel knipperen, terwijl ik dat probleem niet had toen ze nog alleen achter zaten.
Zou het probleem in de lamp zelf zitten of zitten de voorste richtingaanwijzers op canbus en de achterste niet?

Ik vind het in elk geval totaal niet logisch, oh en BTW boordcomputer geeft geen melding.

Hebben de experts een idee? Het betreft een GT205 hatch uit 2018 
Megane lV GT 205

mark29

Je kunt toch ook die ontstoorder erbij bestellen? Dat word wel vaak aangegeven in de advertenties bij de ledlampen.
Of zijn ze via ali besteld? De betere nederlandse aanbieders geven dit wel aan namelijk.

ROBIN GT

Maar het is toch raar dat ze het aan de achterkant wel prima deden? En zodra ik exact dezelfde lampen aan de voorkant erin die krijg ik dit. Je zou toch zeggen dat ik dan achter ook die onstoorders nodig had gehad.
Vandaar dat ik benieuwd was of sommige lampen wel aan canbus gekoppeld zitten en sommige misschien niet
Megane lV GT 205

Felix

Normaal gesproken is de knipperfrequentie afhankelijk van de weerstand van het lampje. Als je er ineens een LED in zet met een lage weerstand gaat de frequentie omhoog.
Misschien dat, omdat de achterlichten gedeeltelijk LED zijn, dat niet op gaat voor de knipperlichten achter?

Anyway, het heeft verder niks met de can bus te maken. Het enige wat er gebeurt is dat er misschien een foutcode opgeslagen wordt.

Door weerstanden in serie met de leds te plaatsen knipperen ze weer op de normale frequentie.

eejjay

In de megane 4 zit een optie in ddt4all verstopt om de knipperlichten "led" te laten zijn. Dan ben je de snelknipper feature als een normaal lampje kapot is wel kwijt, maar als gevolg knippert je knipperlicht wel goed met led vervangers!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev