Advertenties


Keyless entry, probleem met deurklinken.

Gestart door knight-rider, 5 februari 2023, 00:31:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knight-rider

Wanneer ik de deur van de auto wil open werken de klinken aan de bestuurdersdeur en de achterdeur links niet altijd. Soms lukt het wel, dan weer niet.

jaza1971

Begin met de batterijen van de afstandsbediening te vervangen als dat geen resultaat oplevert kan het ook zijn dat de detectiemodule in de deur kapot is.
Je kan ze nieuw kopen, maar zijn ook beschikbaar op de sites als onderdelenlijn. Als je het typenummer van de module invoert zie je dat het een universeel component is dat in meerdere Renault modellen wordt gebruikt (Bij de Megane 3 in iedergeval). Kies wel een demontage auto met weinig kilometers en recent bouwjaar. Bij mijn Megane 3 heb ik ook de module bestuurdersdeur moeten vervangen. Het dichtslaan van de deur geeft elke keer trillingen dan gaat het een keer kapot.
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

knight-rider

Als dat batterijtje plat is, dan zouden de klinken aan de andere kant en de kofferklep ook niet meer ontgrendelen en open gaan, en dan zo het ook niet meer lukken met de knopjes op de afstandsbediening.
Ale dat was toch mijn ervaring met een platte batterij van de afstandsbediening de vorige keren dat dat gebeurde.

In vrees dus inderdaad dat er iets mis is met die detectiemodule.
Zou het ook kunnen dat er gewoon een kabeltje los zit/slecht contact geeft? Aangezien het de ene keer wel werkt en dan weer niet?

knight-rider

De laatste twee dagen werkt alles weer zoals het hoort, zonder problemen.

mark29

Vocht en deze koude dagen kunnen voor vreemde klachten zorgen met autos.

jaza1971

Ik heb destijds de module opengehaald. Het is een plastic behuizing met een hoogfrequent metalen kastje dat volledig is dicht gesoldeerd. De stekker is vrij robuust met kliksysteem. Bij mij had ik ook wat ongedefinieerd gedrag (soms deed hij het wel, meestal niet. Een tijdje daarna helemaal niet meer)
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

MarcN

#6
Ik had hier de laatste tijd ook regelmatig last van en koppelde het in eerste instantie aan het koude weer. Maar ook op de warmere dagen bleef het onregelmatig werken.

Ik heb nu de plek waar de infrarood sensor zit en de reflector aan de binnenzijde van de deurklink schoongemaakt en nu lijkt het weer beter te werken. Maar zeker weten doe ik het pas als het weer een keer flink gevroren heeft 's nachts.





Ik kreeg inspiratie door onderstaand Youtube filmpje. Dus een stukje aluminiumtape om de reflector te verbeteren is eventueel de volgende stap. Mochten de problemen onregelmatig terug blijven komen dan ga ik onderdelen vervangen.

https://youtu.be/5Y_nFLvU_zgLinken werkt op de één of andere manier niet, dus even zelf kopiëren en plakken.

Toevoeging 2 dagen later:
Reflectors schoonmaken had maar minimaal effect, maar de aluminium tape lijkt in mijn geval de oplossing te zijn! Vanmorgen was het weer koud en vochtig en de deur links achter ging gewoon als vanouds in één keer open !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev