Advertenties


Renault Megane cabrio 2005 te koop kenteken: 96RRZN

Gestart door kiranche, 25 december 2023, 11:15:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kiranche

Hoi,
Ik heb mijn Renault Megane uit 2005 in 2010 met 130.000km op de teller gekocht, inmiddels staat er 350.000 km op de teller. Altijd goed onderhouden, twee jaar (20.000km) geleden nog de distributie riem vervangen, al drie naar foutloos door de APK gekomen, nog nooit olie bijgevuld tussen buurten in. De auto is voornamelijk gebruikt voor snelweg / lange ritten, vrijwel nooit in de stad. Naast normale slijtage en onderhoud (accu, banden etc) is er niets aan de auto vervangen en is de auto nog nooit stil komen te staan.

De druklager maakt al meer dan een jaar een soms een beetje geluid geluid en deze week ging schakelen niet meer heel soepel. Ook is er een Kleine lekkage in radiator (lekt alleen bij rijden, 500ml op 100km) dus ik vertrouw de auto niet meer en reparatie zou mij ongeveer 2000-2500 Euro kosten, dat is de auto niet meer waard. De kosten van de reparatie zitten met name in de uren, niet in de onderdelen (volgens mij onderdelen rond 150 Euro).

Dus ik kan hem naar de sloop brengen of een liefhebber kan de auto óf repareren (zelf doen is best goedkoop), of voor onderdelen gebruiken. Hieronder een lijstje met kuren die de auto nog meer heeft. Motor, dak werken nog prima, start altijd zonder problemen en rijdt best nog fijn.

CD-speler, airco en airbags werken niet meer.
> CD-speler: werkt op zich maar geeft de CD niet meer terug
> Airco: paar keer bijgevuld met kleurstof erin, dan doet ie het weer even maar naar een tijdje weer leeg, ze hebben het lek nooit kunnen vinden dus ik kreeg het advies om het hele systeem te vervangen
> Airbags: begon bij wasstraat, na wasstraat deden de Airbags het niet meer en een paar dagen later weer wel. De tijd die het duurde na de wasstraat werd steeds langer en nu brand het lampje continu. Garage kan de oorzaak niet vinden (of zoeken niet goed genoeg maar dit MOET een vochtprobleem zijn).

Achter ramen vastgezet (gingen niet meer omhoog/naar beneden)

Kopjes op de deur om te vergrendelen werken vaak niet, soms wel, knopje bij de kofferbak werkt altijd.

Centrum Amsterdam dus wat parkeer schade

2 jaar (15000km geleden distributieriem vervangen).

Laat maar weten of er iemand geïnteresseerd is, zo niet breng ik hem weg.

Cheers
Erik
kiranche@hotmail.com
0615042857

mark29

Ik mis de nodige informatie, voor mocht er een potentiele koper zijn.
Waar rijd deze auto op? Hybrid? Electrisch, lpg, diesel, benzine etc. 1.4 1.6 2.0?
Stel je wilt zelf een auto kopen, en die staat aan de andere kant van het land, wat zou je dan van te voren willen zien, voor je er meer tijd en energie in wilt steken, in vragen stellen, ernaar toe gaan om te kijken etc.

Met de nodige informatie, bespaar je beiden kanten veel tijd en frustratie, en kan jij veel makkelijker en voor een beter bedrag een auto verkopen.
Bij geen fotos denken mensen gauw dat het een wrak is bijvoorbeeld, dus bieden ze 50 euro, met 20 fotos geef je een duidelijk beeld, en laat je zien dat je niks te verbergen hebt en geeft het veel duidelijkheid.

kiranche

Hoi,
Goed punt maar ik dacht dat het kenteken al voldoende onderliggende informatie bevatte. Het is een oude auto, geen wrak. Ik wil deze auto alleen verkopen aan iemand die kan sleutelen of onderdelen kan gebruiken. Ik wil de auto niet verkopen aan iemand die denkt een goede auto te kopen om er nog jaren zonder problemen in te rijden. De auto zal zonder reparaties binnen een korte tijd niet verder kunnen en dan breng ik hem naar de sloop.

https://www.kentekencheck.nl/renault/96-RR-ZN

Groet
Erik

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev