Advertenties


Vervangen koppeling

Gestart door TimH, 24 december 2022, 20:51:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TimH

Helaas is de dag gekomen dat de koppeling van mijn Mégane 3 GT moet worden vervangen. . . Hij wil op zn tijd nog wel is slippen en ik heb via een kennis die bij een garage werkt gehoord dat er 10 arbeidsuren in moeten worden gestoken om het te vervangen dit zou inclusief onderdelen ergens rond de 1250,- komen te liggen  8)7 . Nou ben ik zelf ook aardig handig en beschik ik over een brug met het juiste gereedschap en heb ik een youtube filmpje nauwkeurig ge-bestudeerd van een 1.5 dCi koppeling die wordt vervangen, nou is mijn vraag: Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de koppeling van een Megane TCE 180? En zo ja komt dat een beetje overeen met dit filmpje? https://youtu.be/ucQEfCqbMRU

Ik kan mij namelijk voorstellen dat de motorruimte van een 2.0 net even iets voller ligt dan van een 1.5je

mark

Een tce180 heeft een dubbelmassa vliegwiel, en ga er maar vanuit dat deze ook aan vervanging toe is. Het is een motor met veel koppel, dus dat vliegwiel krijgt op z'n kloten.  Het is idd voor iemand met kennis van zaken ongeveer 10 uurtjes werk.

mark29

Ik heb met regelmaat gezien, dat een nieuwe koppeling gewoonweg niet meer past op het oude vliegwiel.
Omdat die krom trekt door te warm wordende koppelingen.
Dus ja, advies vliegwiel met koppeling vervangen, kost wat, dan heb je ook wat.
En de boel los hebben liggen, en dan nog eens weer gaan bestellen is ook niet handig.

Ja koppeling 1500 dci, die kan veel sneller, als je dat elke week een aantal doet.
Is dat niet zo, neem je tijd, en zorg dat je erna alles netjes terug zet. Bekabeling netjes terug monteerd etc.
Aandrijfassen demonteren wil wel eens niet lukken, dat kan ook tijd kosten.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev