Advertenties


Knopjes op het stuur demonteerbaar??

Gestart door knight-rider, 2 december 2022, 22:42:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

knight-rider

Is het mogelijk om de knopjes op het stuur los te maken?
Ik heb namelijk een probleem met het rechter knopje om door het menu te bladeren. Het knopje werkt wel nog omhoog, maar niet meer omlaag. Ik denk dus aan een probleempje met de contactpunten.

Ik weet al van in de garage dat die knopjes niet apart te krijgen zijn, je moet dan een volledig nieuw stuur kopen.
Maar moest het mogelijk zijn om die knopjes los te maken, dan is dat nog wel een mogelijkheid om even te kijken of het probleem niet opgelost kan worden.

jaza1971

#1
Ik weet van mijn Megane 3 dat er in de knopjes van de navigatie stof en kruimels tussen kwamen. Gevolg was dat ze het niet meer deden. Demonteren en schoonmaken en toen deed alles het weer. Dus geen elektrische storing, maar puur vervuiling.

Wat je als eerste kan proberen is de airbag te verwijderen, wellicht kan je dan eenvoudiger bij de knopjes

Ik denk dat de knopjes op het stuur met plastic weerhaakjes gemonteerd zit. Meestal kan je met een tooltje tussen het kunstleer en het plastic het knopje omhoog wippen. Dit soort tooltjes kan je bij HBM machines kopen en vind je onder "Deurbekleding en Sierlijst demontageset"
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

Jeroen2016

Ik zou eerst de stofzuiger er opzetten en vervolgens wat contactspray in de naden spuiten en gelijk even afdeppen.

knight-rider

Aan die contactspray had ik ook al gedacht, maar had gelezen dat dat slecht kon zijn voor het plastic?

Hans 1982

Contact spray is juist om in plastic connectors enz te sluiten.

jaza1971

Uitblazen met de compressor kan welliocht ook nog helpen
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

knight-rider

Uitblazen of stofzuiger hielpen niet.
Dan wat contactspray gebruikt en dat werkte in eerste instantie ook niet, maar na een tijdje (een paar keer eens beetje spuiten) begon het wel te werken.
Alles werkt nu momenteel weer perfect zoals het hoort, hopelijk blijft het ook zo.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev