Advertenties


Kachelradiateur

Gestart door mark29, 22 oktober 2022, 12:55:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark29

Iemand al eens een kachelradiateur vervangen van een megane 1 phase 2?
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kom alleen dood lopende topics tegen, halve antwoorden, of mensen die over de radiateur in de bumper beginnen bij een vraag van de kachelradiateur  :D
Dus daar niks mee op geschoten.

De kachelradiateur is goed toegankelijk, maar het eruit draaien, kan dat zonder uit/in van het dashboard en het kachelhuis?

Bij dit type heb ik die nog nooit hoeven vervangen namelijk, met een indicatie is het makkelijker plannen wanneer dit te gaan doen, ivm chronisch tijd te kort.
Toegang tot een dialogys heb ik ook niet meer namelijk.

mark29

Nou dat liep niet storm aan reacties.
Gistermiddag even aan het schroeven geweest, dashboard eruit/ aan de kant. Kachelhuis naar voren en schuin naar boven kantelen, toen kon de kachelradiateur eruit.
Komend weekend de boel weer dichtschroeven als ik hopelijk wat meer tijd heb.

Ramon87

Ik zag je post Mark, maar ik heb geen ervaring op dit vlak. Kwam vanmiddag echter aan het praten met mijn pa en hij had jou post ook gelezen (gezien mijn blog leest hij ook mee) en had hier wel enige ervaring mee.

Ik zei al dat hij ook maar een account moest aanmaken  :D .

Hij had het er ook over dat het begint met de kabelboom van de kachel bij de accu loshalen zodat je deze kon terug trekken en dat je vervolgens inderdaad het dashboard moest demonteren zodat je deze (deels) weg kon trekken tot je bij de radiateur kon.

Klinkt als een behoorlijke klus. Succes nog even in ieder geval  !-!
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark29

Klopt, middenconsole weg gehaald, kabelboom overal lossen, niet alles hoeft los, dashboard los schroeven, stuur weg, dan dashboard een eind naar voren trekken, en schuin leggen.
Kachelhuis losschroeven met de boutjes in de paravan en dan het kachelhuis schuin omhoog kantelen.
De klus is inmiddels geklaard, donderdagmiddag los geschroefd, wilde vrijdagavond terug bouwen, maar kwam wat tussen, nu andere dingen regelen, mijn vrouw heeft vrijdag avond een ongeluk gehad met de bmw, mijn dagelijks vervoer, en die gebruiken voor de lange ritten als gezin ook. Die is nu total loss. Zij reed normaal gesproken met de megane station.
Zij, mijn vrouw en de baby van andere halve maand oud zijn gelukkig ongedeerd.
Dus kijken hoe we dat gaan oplossen.
Gisteravond laat nog snel de megane dus weer dicht gebouwd want we hebben wel vervoer nodig natuurlijk.

Ramon87

Oef dat is minder. Gelukkig dat iedereen ongedeerd is. Situaties waar je inderdaad niet op zit te wachten.
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2001 Clio 2.0 16v RS 172 - Daily - for sale

mark

Oei heftig Mark.

Heb zelf nog nooit het dashboard van zo'n Megane los gehad, iets met goeie bouwkwaliteit van vroegah.  :P tegenwoordig heb ik af en toe wel eens een dashboard los liggen...

mark29

Dashboard klusje heb ik nooit zo leuk gevonden, sleuteld zo onhandig zittend in de auto.

Ja de auto draaide vanzelf ineens naar rechts, heel vlot, busje op in gereden.
We hebben de dashcam beelden gezien, is bizar om te zien. Nu nog de vraag waarom de auto zo plotseling afweek, de politie dacht een klapband. Ik heb er twijfels bij, de banden kunnen door de botsing met de bus, het rondtollen en eindigen op de vangrail ook kapot zijn gegaan.
Lag er iets op de weg etc, veel vragen nu, komende week gesprek met de politie, hopelijk hebben ze informatie.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev