Advertenties


Sensoren achter en achteruitrijverlichting doen het niet

Gestart door Bart82, 15 oktober 2022, 17:58:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart82

Hi allemaal,

Heb een Megane 3 1.6 16v uit 2009. Een tijdje terug deden de sensoren het soms wel/soms niet. En sinds enkele dagen doen ze helemaal niets meer. Vandaag iemand mee laten kijken en de achteruitrijverlichting doet ook niets. Nu las ik over de achteruitrijdschakelaar. Deze gevonden en wat aan proberen te draaien/duwen/trekken, maar hier zit geen speling op en kan niet aangedraaid worden. Betekent dit dat deze schakelaar kapot is en vervangen moet worden, of zijn er ook nog andere opties? Of kan ik dat alleen controleren door aan te draaien met een steeksleutel?

Mvg,
Bart

Bart82

En toen deed hij het gisterenavond ineens weer een paar keer? Daarna weer niet meer. Vanmorgen 1x wel, verder niet. Het lijkt mis te gaan bij de versnellingsbak zelf in de buurt? Zit daar ook een sensor of bedrading waar iets mis kan gaan?

Wanneer de verlichting en sensoren het wel doen, lijkt het inleggen van de versnelling iets meer weerstand te geven dan wanneer de lichten/sensoren het niet doen.

AlexCoupéDci1.5

Hey Bart,

Ik had hetzelfde probleem ook gehad met mijn megane 3 coupe 1.5dci uit 2011. De achteruit schakelaar was gewoon versleten. Ik heb die vervangen en het probleem was opgelost. Ik heb het zelf gedaan want het is een heel simpele taak om uit te voeren. De schakelaar zelf kost ook niet veel. Ik heb de schakelaar voor 30 euro gekocht zonder btw van Renault zelf. In 30min had ik de schakelaar vervangen. Ik heb het een jaar geleden vervangen en sindsdien heb ik dat probleem niet meer.

Bart82

Bedankt voor de reactie. Heb je de accubak eruit gehad? Zo ja, leverde dat problemen op met het opnieuw aansluiten van de accu?

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev