Advertenties


Mistlamp montage Megane 4 estate

Gestart door Jeroen2016, 3 oktober 2022, 17:43:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen2016

Hallo, weet iemand of de bumper gedemonteerd moet worden om de linker achtermistlamp (onder in de bumper) te kunnen monteren? En moet de lamp (ik bedoel de complete kap met het rode glas) van buiten af of van binnen uit gemonteerd worden. Dank alvast.
Nog een vraag; is de lamp van de estate hetzelfde als van de hatchback?

Felix

Zit er niet toevallig een luikje onderin de bumper? Of misschien een kwestie van wat losschroeven aan de onderkant om er bij te kunnen. Staat het trouwens niet gewoon in het handboek?

jaza1971

volgens mij zit onder de bumper alleen een rode reflector en zit de mistlamp in de achterlicht unit ter hoogte van het gewone licht en knipperlicht. Bereikbaar vanuit de kofferbak
Renault Megane 4 Estate 1.3 Limited

knight-rider

Bij mij zit dat mistlicht toch echt wel onderdaan in de bumper.

Jeroen2016

Bedankt voor jullie reacties. Het is gelukt om de mistlamp te vervangen. Door het verwijderen van een stukje "bodemplaat" kon ik er net bijkomen. Met een millimeter speling, anders had de bumper gedemonteerd moeten worden.
Trouwens had ik eerst gekeken bij een auto demontagebedrijf of daar wellicht nog een lamp in voorraad was. Wat bleek : Daar betaal je de hoofdprijs voor een gebruikte exemplaar. Bij de dealer was ik, met ook nog eens 25 % korting een stuk voordeliger uit. En dan heb je ook een nieuwe !. 

mark29

Sloop is vaker duur, bij de dealer is het echt niet altijd zo gek duur.
En dan is het nieuw ook nog, en bij niet goed mogelijk te ruilen, past altijd etc.
Een belletje is het altijd waard.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev