Advertenties


Na lege accu, doet de sleutel + start onderbreker lampje niks meer.

Gestart door hendrik933, 30 augustus 2022, 16:31:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hendrik933

Hallo forummers,

Zit met het volgende. Kwam na een week weer bij mij cabrio uit 2001 en wou ontgrendelen met de sleutel, maar dat wou niet. Draaide vervolgens het slot open met de sleutel. Eja hoor, het allarm ging af (wat een herrie). Zodra ik nu de deur of motorkap open doe, gaat dat alarm steeds 30 sec af. De accu was leeg, zat er wel aan te komen. Maar die heb ik nu vervangen.

Maar nu doet mijn sleutel alsnog niks qua vergrendeling met de deuren. En het alarm gaat steeds af, zodra ik de deuren open doe. Maar wat mij ook opviel, is dat de startonderbreker lampje niks doet, hij knippert of brand helemaal niet.

Heb 2 sleutels er bij, die het allebij gewoon doen (kleine roode lampje, die knippert van de sleutel)

Zou iemand een oplossing weten.

Groetjes Hendrik

mark29

Zul je de sleutel kunnen proberen in te leren, met de vergrendel knop in de auto ingedrukt houden, sleutel indrukken, alles vasthouden en dan even geduld hebben.
Vaak pakt die dan weer, anders even googlen op de juiste procedure hiervoor.
Ben in ieder geval maar blij dat die vergrendelings lampje uit is, dat scheelt je al veel ellende.

hendrik933

Hallo Mark,

Heb het geprobeerd, maar dat wil niet lukken.

Over dat lampje, bedoel ik de startonderbreker lampje die in de cockpit/ kilometerteller zit. Zodra je normaal wil starten, gaat deze branden.

mark29

Die gaat dus wel aan, dat is niet goed.
Hang er eens een renault clip aan, kijk eens naar configuratie, zet het baktype eens om, best kans dat ie dan wel start, die wil eens omspringen met lege accu, al is dat vaker met koud weer.

hendrik933

Net anders om Mark. Dat lampje hoort aan te gaan, maar dat lampje doet het bij mij niet meer.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev